Yahşi Batı

Yahşi Batı
Yönetmen : Ömer Faruk Sorak
Senaryo : Cem Yılmaz
Yapım : 2009, Türkiye
Oyuncular:
Cem Yılmaz , Ozan Güven , Demet Evgar , Zafer Algöz , Özkan Uğur , Dilek Çelebi , Ferdi Sancar , Mazlum Çimen , Tuncay Özinel , Cansu Dere , Uğur Polat

Konusu:

Yıl 1881, dönemin padişahı tarafından Amerikan Başkanına bir hediye gönderilmek istenir ve bu vazife için Aziz Efendi ve Lemi Bey görevlendirilir. Zorlu yolculuktan sonra vardıkları Amerika’da ne kimse onlara engel olabilir. Çünkü onlar padişahlarına verdikleri sözü her ne pahasına olursa olsun yerine getirmeye yemin etmiş gözü pek birer Osmanlı’dır.

Yorumum:

Cem Yılmaz, A.R.O.G.’ta kendisine yöneltilen eleştirilere tepkisini o kadar fazla göstermişti ki film güldürse de, prodüksiyon olarak oldukça başarılı olsa da Cem Yılmaz’ın en kötü filmiydi bence. Ben onun sadece güldürmediği “Hokkabaz” gibi senaryolar yazıp filme çekmesini bekleyenlerdendim. Cem Yılmaz’ın oyunculuğunun ve senaryolarının güldürmekten ibaret olmadığının en güzel kanıtıydı Hokkabaz. Hem G.O.R.A.’dan hem A.R.O.G.’dan kat kat daha doyurucu bir eğlence saklıydı içinde.

Bekleyenlerdendim dedim çünkü Yahşi Batı’dan sonra fikrimi değiştirdim. Sanat yönetimi ve prodüksiyonuyla göz dolduran, reklamını yaparken göz tırmalamayan aksine güldüren, eski Türk filmlerinden tutun da Brokeback Dağı’na kadar birçok filme gönderme yapan ve Amerika’da geçen film niye Türkçe sorusunu açıklayışından film arası verişine kadar birçok orijinal bağlantıyı ve ince espiriyi barındıran bir film var karşınızda. Hem güldürecek hem de göze hitap edecek bir film. Cem Yılmaz yapabileceği en iyi işlerden birini yapmış ve muhakkak görülmesi, değeri bilinmesi gereken bir eser ortaya çıkarmış. Kadroya zaten diyecek yok. Filmin sonundan bir devam filmi umudu da var, ki ben Aziz Efendi ile Lemi Bey’in yeni macerasını da seve seve izlerim. Keyifli zaman geçirmek isteyenler kaçırmasın!

11 thoughts on “Yahşi Batı

  1. ben de teşekkür ederim :) bir de istediğim kadar ilgilenebilsem..
    blogunuzdaki “Takipteki Diziler”de Dexter'ı görmek sevindirdi gerçi epey bir dizi seversiniz :)

    Beğen

  2. Dexter'ı takip edenler canımı yesinler. Efendim, Cem yılmaz Yahşi Batı ile ne kadar zeki birisi olduğunu göstermiş oldu. Seviyorum ben onu. Zekasıyla bizi daha çok güldürecek. Bu fevkalede macerayı izlerken “adamlar yapmış ulan helal olsun” dedim :)))

    Beğen

  3. Dexter en sevdiğim dizi aralarında. O yüzden en yukarıda zaten. Dexter etiketli yazılara da bakmanızı öneriririm.
    Sınavlarınızda başarılar.

    Beğen

Fikrini Paylaş!

