Akademi Ödüllerine Dair…

Geceyi canlı izleme şansım olmadı maalesef… Hatta yoğunluktan Oscar’ların dağıtılacağı geceyi bile unutmuştum ta ki yakın bir arkadaşım “Benay sen bilirsin ödüller kime gitti?” diye sorana kadar! Herkes ödüllerin kime gittiğini öğrendi, her zamanki gibi haber yapamadım… Ama gecenin kazananlarına dair bir iki şey söylemekten de kendimi alıkoyamadım…
Öncelikle en iyi film dalında kazananın Hurt Locker olması sevindirici. 10 tane adayın olması heyecanı arttırır sanılsa da Avatar ve Hurt Locker öne çıkan filmlerdi daha önceki ödül törenlerinde. Haliyle ikisinden birine gideceğini biliyorduk. Ben Avatar’ı sinema için önemli bir adım olarak görsem ve keyif almış olsam da kazanmasının doğru olmayacağını düşünenlerdendim. Adayların hepsini izlemedim henüz… Ancak izlediklerim iyi filmler olmasına rağmen Oscar’ı hak etmiyorlardı. Hurt Locker’ın hak edip etmediğine dair henüz yorum yapamıyorum fakat Avatar’ın almamış olması sevindirici! Avatar zaten gerçekten hak ettiği dallarda ödülü aldı diye düşünmekteyim.


En İyi Kadın Oyuncu dalında ödülün Carey Mulligan‘a gitmesini isterdim. Kendisinin An Education‘daki performansı gerçekten büyüleyiciydi. Bu demek olmuyor Sandra Bullock hak etmedi ancak genç bir isme verilmesini tercih ederdim, bir genç olarak ;)
En İyi Animasyon dalında da söyleyeceklerim var. Up‘ı ben de çok beğenmiştim ancak dün akşam Fantastic Mr. Fox‘u izledikten sonra ödülün bu filme gitmesinin daha haklı olabileceğini düşündüm. Wes Anderson takip etmekten keyif aldığım bir yönetmen ve animasyon türünde de farklı bir iş çıkarmış.


Burası bir sinema blogu ve ben de sinemadan bahsetmekten hoşlanıyorsam geceye dair de bir iki şey yazmak istedim sadece… Ben böyle düşünmüyorum diyenlere açığım tabi ;) Bol filmli günler…

One thought on “Akademi Ödüllerine Dair…

Fikrini Paylaş!

