Surlar Kültürlerle Yürüyor: Diyarbakır

Toplum Gönüllülerindeki gönüllüler atak zamanı olduğunu bilirler. Atak, gençlerin belli bir tema altında bir şehirde toplanması diye kısa ve basitçe tanımlanabilir. Atak haberlerini ilk gördüğümde “Dicle Tog Atak” ilgimi çekmişti çünkü Türkiye’nin güneydoğusu gitmek için sabırsızlandığım ancak “önyargılar” nedeniyle gidemediğim bir bölge. Hele söz konusu Diyarbakır ise…
Bir şekilde ailemin rızasını aldım, düştüm Diyarbakır yollarına. Çarşamba 2’ye doğru başlayan yolculuk Perşembe 11 civarı sona erdi. Bizi birbirinden sıcakkanlı akranlarımız karşıladı otogarda. Öğlen yemeği için toplanıldığındaysa Türkiyemin dört bir yanından gelen 70 civarı gencin birarada olduğunu fark ettim.
Atakta çok şey konuşuldu, zaman zaman anlaşmazlıklar yaşandı ama hoşgörü ve saygı kazandı ama en önemlisi geriye  devamlılığını gönülden istediğim arkadaşlıklar kaldı.
Diyarbakır’a giderken aklımı kurcalayan ya da beni rahatsız eden sorularım kısmen cevap buldu. Diyarbakırlıların Batıya karşı “bize karşı önyargılılar” önyargısına sahip olduğunu fark ettim. Anneme hep basında gördüğü İstanbul’a inandığı için kızarım. Televizyonda gösterildiği gibi 7/24 her taşın altından olay çıkmadığını anlatmaya çalışırım. Ama Doğunun en nadide illerinden Diyarbakır’ı gidip görmeden önce ben de annemin İstanbul bakış açısını Diyarbakır için taşıyormuşum, onu fark ettim.
Diyarbakır’dan bir Elvan gecesine katılmadan, Dicle’de feribot turu yapmadan, ciğer dürüm ve kadayıf yemeden, oranın insanlarıyla sohbet edip onların size bakış açısını öğrenmeden, bir köy düğününe gidip halay çekmeden dönmeyin derim. Atakta emeği geçen herkese burdan bir kez daha teşekkürler…
3 thoughts on “Surlar Kültürlerle Yürüyor: Diyarbakır

Fikrini Paylaş!

