Göksel’i Keşfe Çıktım!

Göksel nostalji şarkıları tekrardan yorumladığı ikinci albümü “Hayat Rüya Gibi” ile sevenleriyle buluştuktan kısa bir süre sonra İstanbul Üniversitesi Bahar Şenlikleri’nde yer aldı ve kendisini “sabır sabır ya sabır” ile tanıyıp ilk nostalji albümü “Mektubumu Buldun Mu”ya kadar takip etmeyen benim gibi yeni bir hayranını da o konsere götürttü. Sesi ve görüntüsüyle eski şarkıları başarılı bir şekilde yorumlayan Göksel, o gece popüler şarkıları ve son iki albümünden seçtiği başarılı repartuarıyla hayranlığımı sağlamlaştırınca oturdum tüm Göksel albümlerini baştan sonra dinledim.
Hepimizin onu tanımasına vesile olan en popüler şarkılarından “Sabır”ın da yer aldığı ilk albümü “Yollar” bundan 13 yıl önce piyasaya çıkmış. Bu albümün diğer bilinen şarkıları “Uzun Uzun Yollar” ve “Karşı Kıyıya” bir yana albümün en sevdiğim şarkısı “Evire Çevire” aynı benim gibi inadı inat, elalemin dediğini umursamadan gönlünden geldiğince yaşayan bir kızın adam oluşundan bahsediyor. Beni adam edecek biri daha ortaya çıkmadı o ayrı (: Albümün diğer dinlenmeden geçilmemesi gereken şarkıları “Sensiz Kalınca” ve “Unut Dediler” ise ayrılık döneminden geçenlere tavsiye edilmemekte!
İkinci albümü dört yıl sonra 2001 yılında “Körebe” adıyla ve “Depresyondayım” parçasıyla çıktığında çok farklı bir Göksel ile karşı karşıyaydık. “Günün Birinde”, “Niyet”, “Bir İhtimal” albümün bilinen diğer şarkıları olsa da “Hak Yerini Buldu” da onlar kadar popüler olamasa da dinlenmesi gereken parçalarından Göksel’in.
“Firar”, “Hatasıyım” ve “Allı Pullu” gibi popüler parçalarının yer aldığı üçüncü albümü “Söz Ver” 2003 yılında piyasaya çıktı. Albümün popüler şarkılarından çok daha başarılı olduğunu düşündüğüm “Acıtma Beni”, iki aşığın aşklarını bitirişinin hikayesini anlatırken diğer bir tavsiye edebileceğim parça “Aşk Zor” bulmanın, tutmanın, doymanın ve kopmanın zor olduğu aşk hakkında keyifli bir şarkı.

2. albümünden sonra periyodik olarak iki yılda bir albüm çıkaran Göksel’in 4. stüdyo albümü de 2005 yılında çıktı. “Arka Bahçem” isimli albümün “Bir Seni Konuşurum” dışında popüler parçası yok ve Göksel’in en zayıf albümlerinden. Yine de “Karar Verdim” ve “Benden Geçti Aşk” gibi en sevdiklerim arasında yer alan iki Göksel şarkısını içeriyor. Özellikle “Benden Geçti Aşk” benim gibi aşktan yüzü gülmeyip de kapılarını kapatanları etkileyecektir.
Ve ve ve Göksel’in kendi şarkılarını içeren son albümü “Ay’da Yürüdüm”… Baştan sona dinlemekten keyif aldığım tek Göksel  albümü olmakla beraber bu albümden özellikle tavsiye edebileceğim iki şarkı var. İlki “yorgunum ben tökezlemekten en kötü ihtimali gerçeğe çevirmekten” diyenleri derinden etkileyeceğini düşündüğüm “Çok Kötü Şeyler” diğeri ise “kardan adamlar yaptım hepsini kahramanlarım sandım avuçlarımda eridiler” diyen “Kardan Adamlar”…
Benim gibi beyaz atlı prensini beklemekten vazgeçmiş ancak bir süre sonra beyaz atlı yada değil prenslerden bıktığını çünkü fakında olmadan her prenste beyaz at aradığını ve her seferinde kurbağa öptünü fark edip hayalkırıklığına uğradığını fark edenlere bu aralar Göksel dinlemelerini şiddetle tavsiye ederek bu yazıyı bitiriyorum. Kendinizi iyi bakın!
2 thoughts on “Göksel’i Keşfe Çıktım!

  1. Göksel tarz olak bana pek uymasa da canlı izleme olanağı buldum ve gerçekten hayran kaldım ve önyargılarımı yıktı.Sesi çok güzel ve gerçekten kişilik olarak sahnede görüldüğü kadarıyla çok mütevazı ve şirindi.

    Beğen

Fikrini Paylaş!

