Veronika Ölmek İstiyor

VeronikaKitap okuma alışkanlığı ülkemizde çok düşük bilindiği üzere. Bunun sebepleri olarak bir sürü şey sıralayabilirim şimdi sizlere ama yapmayacağım. Sadece kitap okumayı sevmiyorsanız maddi sebebleri bir kenara iterek diyebilirim ki size hitap eden kitabı bulamamışsınızdır. Ben düzenli olarak kitap okumaya 12 yaşımda başladım. Evet, geç bir yaş. Benim geç başlama sebebim kitapların pahalı olmasındandı sanıyordum ancak doğru kitabı bulduğumda ucuz yollu kitap almanın ya da dişinden tırnağından kesmenin ve okumak istediklerimi almanın yollarını buldum. Hayır, kast ettiğim korsan kitap değil. Sahaflar diye bir nimet var hepimizin elinde. Hele ki İstanbul’daysanız… Tüyap var ikinci el kullanmam diyenlere. Aşırı bir indirim olmuyor ancak daha uygun fiyata aldığım kitaplar da oldu benim. Ama bu yazının asıl amacı “nasıl ucuza kitap alırım” değil o yüzden bu konuyu burda kesiyorum.
Ne diyorduk, size hitap edecek kitabı bulmak. Benim için kitap okumaya başlamak Paulo Coelho ile oldu. “Simyacı” ile başlayan kitap kurdu olmam özellikle lise dönemimde tavan yaptı. Tabi sadece Ceolho değildi bana hitap eden yazarlar. O “beğeni” yelpazeniz okudukça genişliyor çünkü. Ama ilkler farkılıdır ya, bana da Coelho’nun satırlarını okumak daha farklı bir keyif verir. Kadınların ruhundan anlayan nadir yazarlardan bence. Ve onun kitaplarını ruhumun ihtiyacı olduğu dönemlerde okurum bu nedenle, kronolojik bir sıra takip etmem yani. En son “Veronika Ölmek İstiyor”u okudum. Birkaç kitabı aynı anda, ara vere vere okuduğumdan insanlar “hala mı o kitap” diye çok çemkirdiler, ince ya çabuk bitmeli çoğuna göre. Ama ben Coelho’nun her satırını hazmetmek istiyorum ne yapabilirim ? Bu yazıyı yazmak için bile bekledim, siz düşünün artık!
Neden bahsediyor peki kitap? Adına aldanmayın, hayata bağlanmak için okunması gereken kitaplardan. Genç ve güzel bir kız  olan Veronika hayatın rutinliğinden sıkılır ve intihara teşebbüs eder. Teşebbüsü başarısızlıkla sonuçlanınca akıl hastanesine kaldırılır. Orada, kendisine hasta olduğu ve kısa bir süre ömrünün kaldığı söylenir. Pişmanlık duyan Veronika’yı yaşamaya ve sevmeye karşı bir sorgulama dönemi beklemektedir.
Ne olursa olsun hayatın renklerini fark etmenizi sağlayacak bir kitap. Coelho, aşk, ölüm, yaşama sevinci gibi kavramları sadelikle işlemiş yine. Kitaptan hoşuma giden birkaç yerle yazıyı  bitiriyorum. Paulo Coelho’yu tanımak için “Simyacı” ile işe başlamanızı da not düşüyorum.

“İşin gerçeği, başkalarının acılarından zevk aldıklarıydı; çünkü böylece kendilerinin mutlu ve şanslı olduklarına inanabiliyorlardı.”

“İronik tepkiler verebilen, hepsinden üstün olduğunu bildiği için bu gibilerin aşağılamalarına aldırmazlıkla davranabilen biri olmak istiyordu.”

“Gerçek sevginin zamanla değişip geliştiğini, yeni ifade yolları keşfettiğini bilmiyorlar mıydı?”
“İnsanlar hiçbir zaman kendilerine anlatılanlardan bir şey öğrenmezler, kendi çabalarıyla öğrenirler yalnızca.”

“Şuanda yaşama fırsatım var, bunu değerlendirebiliyor muyum?”

“Keşke herkes kendi içsel deliliğini bilse ve onunla birlikte yaşamayı öğrense. Dünya daha kötü bir yer mi olurdu? Hayır, insanlar daha yürekli daha mutlu olurlardı.”

“İnsanlar farklı olmaktan neden bu kadar çok korkarlar?”

2 thoughts on “Veronika Ölmek İstiyor

  1. “İnsanlar farklı olmaktan neden bu kadar çok korkarlar?” bu cümle benim cümlemdi ya :) Bu kitabının konusunu anlattıklarında çok ilgi çekici gibi gelmemişti ama yazara güvendiğimden okumuştum. Sonuç mu ? Yine pişman olmadım :)

    Beğen

  2. o cümleyi okuduğumda ilk aklıma gelen insanların sıradan olmaktan da korkmalarıydı :) Coelho her seferinde güvenimi boşa çıkarmıyor benim de :)

    Beğen

Fikrini Paylaş!

