Kaldırım Serçesi – La Vie En Rose (2007)

Edith Piaf’ın hayatını anlatan bir film çekilmiş deyince ilgimi çekmemişti çünkü ne büyük kayıptı ki Edith Piaf’ı tanımıyordum! Sonra bir arkadaşımın sesine kulak verdim ve merak edip oturdum filmin başına. Başroldeki Marion Cotillard’ı tanıyamadım, o ne büyük bir değişim! Biyografik filmleri severim ancak hiç duymadığım birinin filmini ilk kez izliyordum ve sıkılıp bırakırım sanmıştım. Oysa ki Piaf’ın hayatı kadar Cotillard’ın performansı da bir an dahi sıkılmamamı sağladı. 
Hayat hikayesinin ve şarkılarının ne kadarına yer verildiğini öğrenmek için film sonrası küçük bir araştırmaya giriştim ve en önemli şarkılarına ve hayatının baştan sona en kilit noktalarına değinildiğini fark ettim. Kaldırım Serçesi’nin Edith Piaf’ın hayatına bir saygı duruşu niteliğinde olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Geç de olsa kendisini öğrenmiş olmak ve şu satırları yazarken bile sesini kulaklarımda duymak büyük bir keyif.  
Kronolojik bir sıra izlemeden uyuşturucu bağımlılığı, hayatımın aşkı dediği boks şampiyonu Marcel Cedan’ı kaybetmesi, en ünlü şarkısı olan “La Vie en Rose”u kendi başına yazması gibi önemli olaylar ele alınırken sanatçının psikolojik durumu da unutulmamış. 47 yaşındayken kaybettiğimiz Piaf’ı tanıyan tanımayan herkesin izlemesi gereken bir film, vakit kaybetmeyin derim.
3 thoughts on “Kaldırım Serçesi – La Vie En Rose (2007)

  1. marion cotillard bu filmdeki performansıyla oscar almıştı yanlış hatırlamıyorsam…edith piaf süperdir,”Cri du coeur” ve “Heaven have a mercy” şarkılarını tavsiye ederim…

    Beğen

  2. çocukluğundan başlayarak, tüm yaşamının önemli detaylarının anlatıldığı filmde Marion Cotillard gerçekten müthiş oyunculuk sergiliyor. Hele o kambur duruşu ve kocaman gülşümseyişi..
    Biyografi film türü sevenlere çok iyi bir öneri olacaktır.

    Beğen

Fikrini Paylaş!

