KIZIMI KURTARIN: Klasik Bir Polisiye, Başarılı Bir Dram

Oyuncu olarak sevdiğim bir isim değildir Ben Affleck. Ancak yıllar önce yakın arkadaşı Matt Damon ile kaleme aldıkları Oscar ödüllü Can Dostum (Good Will Hunting) filminin senaryosundan bu yana ikinci senaryosunu merak ettiğim bir senarist olmuştu. Gone Baby Gone gösterildiği yılın en iyi dramalarından olmayı başarmıştı ve Affleck’in ilk yönetmenlik denemesinde oyunculuktan daha iyi yaptığı tek şeyin senaryo yazmak olmadığını göstermişti.
Boston’da geçen film Bostonluların gözünden anlatılmakta. Ben Affleck yönetmen koltuğunda, kardeşi Casey Affleck ise başrolde Boston’un başarılı bir tasvirini yapıyorlar. Bu başarıda yine Bostonlu olan yazar Dennis Lehane’nin de payı büyük tabi. Filmin uyarlandığı aynı adlı kitabın yazarı Lehane kitabını güvenilir ellere teslim etmiş. Lehane’ı ödüllü Clint Eastwood filmi Gizemli Nehir (Mystic River)’a kaynaklık eden kitabın yazarı olarak hatırlayacaksınız.
Filmdeki karakteri Patrick ile adeta Boston’un bir yansıması olan Casey Affleck son yıllarda yükselişte olan yetenekli bir oyuncu. Ona filmde Morgan Freeman, Michelle Monaghan, Ed Harris gibi yıldızlar eşlik ediyor. Filmin senaryosunu Aaron Stochard ile kaleme almış Affleck.
Dört yaşında bir kız çocuğunun kaybolmasının ardından mahallelinin, polisin ve iki özel detektifin onun bulunması için çalışmalarını izleyeceksiniz filmde. Geleneksel bir polisiye gibi duran film aslında güçlü bir drama da. Özellikle filmin finalinde Patrick’in vermek zorunda kaldığı karar ve kararı verdikten sonra da devam eden vicdan muhasebesi gerçekten ilginçti. Patrick ile başrolü paylaşan içindeki tüm kötülükleri ve iyilikleriyle resmedilmeye çalışılan Boston şehri tasviri de oldukça başarılıydı.
Affleck bir oyuncu olarak takip edilesi bir isim değil ancak senaryolarını ve Gone Baby Gone itibariyle yönettiklerini dikkate alın derim. Hepinize iyi seyirler…

(Aşağıdaki paragraf filmin finaline dair spoiler içerir!)

Bu kısmı yazıp yazmamakta çok kararsızdım aslında. Ancak filmin asıl kilit noktası da finaliydi. Öncelikle olaylar açıklığa kavuşana kadar heyecanlı bir bekleyiş yaşadığımı söylemeliyim. Eminim senaryo renk değiştirdikçe sizler de benim gibi çeşitli senaryolar ürettiniz. Ben Ed Harris’in canlandırdığı dedektifin para için kıza zarar verdiği versiyonuma çok güvenmiştim özellikle. Ancak durum öyle olsaydı bu film de sıradan bir film olurdu. Oysa kitabın yazarının seçtiği versiyon şimdiye kadar hiç aklıma gelmeyen iki soruyla ya da sorunla karşılaştırdı beni. Annesi uyuşturucu bağımlısı olan ve kötü bir çocukluk geçireceğine kesin gözüyle bakılan bir çocuğu ailesinden koparmak ne kadar doğru? Patrick’in durumunda kalsam ben ne yapardım? Bu filmden sonra Dennis Lehane’nin takip edilmeye değer bir yazar olduğunu düşünmeye başladım.  Sizce de öyle değil mi?
2 thoughts on “KIZIMI KURTARIN: Klasik Bir Polisiye, Başarılı Bir Dram

Fikrini Paylaş!

