Kontes (2009)

Tarihin ilk kadın seri katili Macar kontesi Elizabeth Bathory’nin hikayesini anlatan Kontes, dul kaldıktan sonra topraklarının hakimiyetini sağlayamayacağını sanan erkek milletinin kontesin “genç kalma” zaafını kullanarak arkasından döndürdükleri işlerden ve kontesin genç bir adama olan aşkının onu takıntılı birine çevirisinden bahsediyor.
Julie Delpy, yönetmen, senarist, aktris, müzisyen ve yapımcı kimlikleri ile yer alarak bu filmde canını dişine taktığını gösteriyor. Elizabeth Bathory ile güçlü bir kadın portresi çizmeye çalışsa da kontesin hayat hikayesinin de gerektirdiği gibi “aşk” ve “gençlik” zaaflarının onun sonunu getirişini tökezlemeden ve filmin temposunu da düşürmeden aktarıyor bizlere. Elizabeth Bathory’nin topraklarının ve askerlerinin “barbar” olarak adlandırılan Osmanlılara karşı güçlü bir kale oluşundan yeterince söz edilen filmde aslında pek ilgisi olmasa da “barbar”ların adetlerini kontesin bakire kanı içişine bağlamaya çalışmaları dışında kurmaca senaryoda da bir tezatlık göremedim ben.
Belki bir seri katil filminden çok bir kadın filmi olması nedeniyle belki de Delpy’e olan sempatim nedeniyle bilemiyorum ama ben keyif aldım Kontes filminden. Benim gibi düşünenler izlesin derim, keyifli seyirler (:
Fikrini Paylaş!

