Keyifli Bir Sofra, Tatlıdan da Tatlı Sohbetler…

Dün gece bir telaş vardı evimizin mutfağında. Yıllardır yemek yapmaktan kaçan ben arkadaşlarımı yemek yemeğe  çağırmıştım. Aslında yemek olsa yine iyi, biz bu gece bir nevi “gün” yaptık!
Annem gün yapan annelerden olmadığı için ve evimizde de hamur işi tabir edilen tür pek tüketilmediğinden mutfağa girsem girsem yemek yapmayı öğrenmek için girebilecek olan ben çok aç kaldığımda omletti, menemendi, makarnaydı kaynımı doyurur sadece tatlı söz konusu ise anacığımın tariflerini dinler, marifetlerini dikkatle izlerdim. Annemin her “eve çıkınca aç kalacaksın” yakarışına da “o gün gelsin yaparım ben, merak etme” diye geçiştirirdim. Evet, o gün yaklaşık olarak 5 ay önce geldi ve bendeniz ufaktan yemek yapmaya başladım. Bunda sorun yok, ancak iş “mercimek köftesi, börek” gibi kadınlar günü menüsüne gelince toslayacağımı biliyordum!
Evimizde çok nadir tüketilen ve tüketilme sebebi de pratikliği olan mercimek köftesi ve tava böreği(ben ona böyle diyorum) yemesini sevdiğim yapmasını denemediğim şeylerdi ancak iş inadıma binince, ki çok tehlikeli ve faturası genellikle bana kesilen bir duygudur, eve gittiğim ramazan ayındaki “hızlandırılmış yemek kursu”mun programına dahil ettim kendilerini. Ve dün gece de pratik yaparak hayata geçirdim! Tatlı mı? Köstebek pasta candır, arkadaşın eli boş gelmemesi ise paha biçilemez!
Neyse yenildi,içildi ve bol bol gülündü… Misafirperver olduğum pek söylenemeyecek olan ben, evet beter biriyim aslında varsa yoksa gezeyim, arkadaşlarımı memnun uğurladım diye ummaktayım. Her işte olduğu gibi mutfak ve ev işleri konusunda da isteyince yaparım ama istemiyorum mantığına devam! Gecede emeği geçen herkese teşekkürler…
One thought on “Keyifli Bir Sofra, Tatlıdan da Tatlı Sohbetler…

  1. Marifetlerimiz! !!!! çok benziyor:)))) Geçen gün oğlum pastırmalı,havuçlu,kabaklı üç renklü börek yaptı. Utanmak bir yana sevinçten uçtum.. Arkadaşlarımı çağırdığımda böreği yapacak biri var artık diye:)
    U(YKSZ)

    Beğen

Fikrini Paylaş!

