bu kitabı vermek için hüzünlü birini arıyordum…

tam olarak buydu ya da buna yakında genç adamın söyledikleri.. “cidden mi?” diyebildim sadece.. teşekkür edip etmediğimi bile hatırlamıyorum.. o da kitabı verdi ve gitti zaten.. arkamdan yaklaşırken gölgesini gördüğümü hatırlıyorum hayal meyal.. düşünceler içinde boğulmuştum çünkü.. neydi o kadar düşündüğüm? belki geçirdiğim yoğun haftanın ardından aldığım on geri bildirimin içinde birinin istediğim gibi olmamasıydı ve bu nedenle kendime kızmamdı.. belki de önümde yapmam gereken işlerdi.. ya da hoşlanıp hoşlanmadığımdan bile emin olamadığım, beni çelişkilere sürükleyen adamdı.. ama genç adamın yaklaşıp kitabı vermesi yüzümde kocaman bir tebessüme neden oldu.. çok yakınımdakiler bile hüznümün sebebini anlayamazken, benim mekanı terketmeme izin verirken, belki de hepsini hala etkisini sürdüren gribime verirken o genç adam hüznümü hissetmiş ve kitabı vermişti öylece.. onun için anlamı ne olursa olsun benim için çok büyük anlam taşıyor.. aynı hep fazla tutkun olduğumu, bu nedenle hayalperest olduğumu düşündüğüm filmlerdeki gibi.. evet, mantık çerçevesinden yaklaşan, hep neşesini koruyan ben zaman zaman kendini gösteren içimdeki hayalperest ve üzgün kız çocuğunu bastırmayı tercih ediyorum.. insanların iyi vakit geçirmesine katkı sağlayarak ve onlarla iyi vakit geçirerek tedavi oluyorum belki de.. bir sürü insanla tanıştığım, sohbet edebildiğim, keyif alabildiğim bir haftasonunun ardından yorgunluğu bahane ederek bulunduğum mekanı terk etmemin sebebi neydi peki? onda birlik bir orana sahip olan geri bildirim? her ne kadar “mükemmeliyetçiliğimden” kurtuldum desem de onu sadece törpüleyebilmişim sanırım.. yine konuyu dallandırıp budaklandırdım.. kitabın adı ne diyenler vardır eminim.. yeraltı edebiyatı, annelies verbeke, uyku.. “uykusuzlar, verbeke’nin bu ilk romanıyla en azından bir gece kendilerini yalnız hissetmeyecekler” denmiş kitabın arkasında.. bakalım…
Fikrini Paylaş!

