Next (2007)

Next, bir arkadaşımın “mutlaka izle” dediği için izlemekten çekindiğim bir filmdi. Arkadaşımın zevkiyle alakalı değil bu durum. Her ne kadar izlediğim filmler hakkında fikir paylaşımında bulunsam ve bazen yazılarımda “mutlaka bu filmi izleyin” desem de bunu bir kez diyorum sonuçta. Arkadaşlarımla konuşurken her film konusu açıldığında “illa gör illa gör” diye ısrar etmem bir film hakkında çünkü kendim de hoşlanmam bu durumdan.
Uzun bir süre kaçındım Next’i izlemekten bu sebeple. Edirne yolculuğum sırasında otobüste gösterilmese uzun süre daha izlemezdim de muhtemelen. Zaten son zamanlarda dizi furyasına kaptırdım kendimi, Two and A Half Men, Dexter vs. derken filme vakit bulamaz oldum. Ama en nihayetinde izledim sonunda.
Next, başrollerini Nicolas Cage, Jessica Biel ve Julian Moore’un paylaştığı bir aksiyon filmi. Nicolas Cage’in canlandırdığı Cris karakteri nedeniyle azıcık bilimkurguya dokunduğunu da söyleyebiliriz belki. Cris, geleceğinin 2 dakikasını görme yeteneğine sahip bir gösteri adamı. Las Vegas’ta yeteneğini saklı tutmaya çalışarak basit bir hayat sürmekte. Tek amacı ise geleceğe dair en geniş zamanlı görüntüsünü yaşamak ve henüz adını bilmediği kızla(Jessica Biel) tanışmak. Ama FBA, bir iş için kendisinden yardım istediğinde hayatı sıradanlıktan çıkar ve kendini istemediği bir koşuşturmacanın içinde bulur.
Nicolas Cage, Büyük Hazine ve Ghost Rider filmleri nedeniyle sempatimi kazansa da genel olarak sevmediğim bir oyuncu. Sert yüz hatlarının canlandırdığı karakterlere yersiz bir soğukluk kazandırdığını ve o yüzün sadece Savaş Tanrısı filmi gibi filmlerde işe yaradığını düşünenlerdenim. Cris karakteri de onun canlandırabileceği bir karakter gibi gelmedi gözüme. O olmasa kim olurdu diye de düşünmedim çünkü Next genel olarak üzerine çok düşünülecek bir film değil.
Filmin yönetmeni Lee Tamahori’yi 2002 yılı yapımı James Bond filmi Die Another Day’den hatırlayanlar vardır. Filmin uyarlandığı kitabın yazarı ise sinemaya uyarlanan bilimkurgularından ismini sıkça duyduğunuza emin olduğum Philip K. Dick. Aslında hikaye boş bir hikaye değil ancak uyarlama aksiyon-romantizm arasında gidip geldiğinden olsa gerek yetersiz bir uyarlama olmuş. Tam bir türe yaklaşmamış olmaları hikayenin etkileyiciliğini azaltmış. Next, kötü bir film değil ancak iyi bir film de değil. İki arada bir derede kalan, eğer elinize geçerse izleyebileceğiniz ama görmek için sabırsızlanmanıza gerek olmayan bir gişe filmi işte. Hepinize iyi seyirler…

One thought on “Next (2007)

  1. 7/10 vermişim ben. Vasatın biraz üstünde işte. İzlenmese büyük kayıp olmaz. Zaten Nic. Cage'in son yıllardaki çoğu filmi için aynı şeyi söylemiyor muyuz? Lord of War dışında filmi yok adam gibi son yıllarda. =)

    Beğen

Fikrini Paylaş!

