The Wrestler

The Wrestler izlememek için bahaneler bulduğum filmlerdendi ve bir otobüs yolculuğu sırasında önüme sunulan filmler arasından onu seçtim.

Peki neden izlemek istemiyordum? İlk olarak filmin baş karakteri Randy bir amerikan güreşçisiydi ve bu da hiç ilgimi çekmiyordu. Oysa film özünde bir drama ama gel de bana anlat bunu! İkinci olarak da severek takip ettiğim bir isim olan Darren Aronofsky’i The Wrestler filmiyle bağdaştıramıyordum. Ama bunları bir kenara bıraktım ve bol ödüllü, bol övgülü The Wrestler’ı izlemeye başladım.
Randy, güreşlerini izleyenlerden başka kimsesi olmayan, popüler zamanlarını geride bırakmış bir güreşçidir. Geçirdiği bir kalp krizi sonrası tutunduğu tek şeyden, güreşmekten vazgeçmek zorunda kalınca hayatını düzene sokma çabalarına girer ama geride bıraktıklarını düzeltmesi o kadar da kolay olmayacaktır.
Randy’i Mickey Rourke canlandırırken yan rollerde güzel ve yetenekli iki ismi görüyoruz: Marisa Tomei ve Evan Rachel Wood. Oscar, Altın Küre ve Bafta gibi hatırı sayılır birçok ödülü kucaklayan Mickey Rourke’un performansının görülmeye değer olduğunu duymayan yoktur zaten. Ancak ben en az onun kadar Marisa Tomei’nin de alkışı hak ettiğini düşünüyorum. Kariyeri boyunca pek göze batmayan rollerde karşımıza çıksa da burada varlığını hissettiriyor yetenekli oyuncu.
Kariyerinde düşüşe geçen ve dibe sürüklenen bir sporcunun hayatı gibi gözükse de anlatılanlar, derinine indiğimizde o kadar da basit olmadığını anlıyoruz filmin. Daha önceki Aronofsky filmleri gibi sert, acımasız veya felsefik değil belki ama anlatmak istediğini anlatmakta da iyi. Kişisel başarılarımızın peşinde koşarken arkamızda sevdiklerimizi bırakmamamız gerektiğini, özellikle de alkışlarla beslenen bir iş yapıyorsanız asıl sevginin seyircilerde değil yakın bir arkadaşta, bir evlatta hissedilebileceğini göstermeye çalışıyor Aronofsky. Film oyuncular iyi olmasa bu kadar ses getirir miydi orası da soru işareti. Net olan bir şey varsa izlenmeye değer bir hikaye Randy’ninki…
Filmin sonunda Bruce Springsteen‘in yorumuyla filmle aynı isme sahip The Wrestler çalıyordu. Dinlemenizi tavsiye ederim…
Fikrini Paylaş!

