Gamer (2009)

Aslında bu filme yorum yazmayı düşünmüyordum ama şunu fark ettim ki vasat ve altı bulduğum filmleri çok nadir yorumluyorum. Bu blogu ilk açtığım zamanlar sinema eleştirmeni olma ütopyam nedeniyle bazı yazılarım için çok kasmışlığım olmuştur. Ama sonra kendim için yazmamın keyfine vardım sanırım, ya da eleştirmen olacak “yeterliliği” kendimde göremedim. Eskisi kadar kritik yazmaz oldum, takip edenler bilir. Ya da kısalığına uzunluğuna dikkat etmez oldum yorumların. Sadece o film hakkında aklıma gelen, paylaşmak istediğim bilgileri ve düşüncelerimi yazar oldum zamanla. Bir filmi beğenmeyince üzerinde pek konuşmadığım gibi yazmazdım da ancak onun üzerine de bir iki kelam etmek fena olmaz diye düşünmekteyim artık. Bundan sonra iki satır da olsa yer vereceğim bu vasat ve altı bulduğum filmlere de. Gelelim filmimize…
Gamer’ı izlemeden önce şu filmleri gözünüzün önünden geçirin; Suretler, Ölüm Yarışı ve Crank serisi. Şimdi Suretler filmindeki gibi bir dünyada Ölüm Yarışı’ndaki benzer bir yarışmanın olduğunu ve Crank’taki gibi hızlı kamera çekimlerinin ardarda olduğu karmaşık hallerde önünüze sunulduğunu düşünün. İşte size Gamer filmi!
Filmin yönetmenleri Crank’in yaratıcıları Nevaldine/Taylor ekibi. Başroldeki isimler ise hayranlığımı gizleyemediğim isimler: Gerard Butler ve Michael C. Hall nam-ı diğer Dexter. Bu iki ismin bir arada olması filmi biraz izlenebilir kılsa da Gamer az önce formülünü çıkardığım bir kopyadan öteye geçemedi benim gözümde. Vizyona girdiğimde izlemememin sebeplerinden biri de ilk bakışta göze çarpan bu benzerliklerdi zaten. Peki şimdi neden izledim? Canınızın sıkıldığı anlarda üzerinde düşünmeyeceğiniz, sadece kafa dağıtmaya çalıştığınız filmlerden biri Gamer ve benim de canım sıkılıyordu. Tek sebebi bu işte. Sizin de canınız sıkılıyorsa belki bir şansı olabilir Gamer’ın. İyi seyirler…
One thought on “Gamer (2009)

Fikrini Paylaş!

