Acaba’ları Bırakın Hissettiğiniz gibi Yaşayın!

(500) Days of Summer’da Tom’u tanımlarken şu cümleler kullanılmıştı.

“Doğru insanı bulacağı güne kadar asla gerçek mutluluğa ulaşamayacağına inanarak büyüdü. Bu düşüncesi, küçüklük çağlarında dinlediği hüzünlü İngiliz pop şarkılarından ve The Graduate filmini tamamen yanlış yorumlamasından kaynaklanıyordu.”

Böyle yaşıyanlardansanız silkinin ve kendinize gelin. Belki doğru insan olabilir ama onu bekleyip karşınıza çıkan her insanı o kılıfa uydurup sonra hayalkırıklığına uğrarsanız tabi mutlu olamazsınız. Mutlu da edemezsiniz aynı şekilde.

Bir kere aklınızda doğru insan tanımlaması yapmaktan vazgeçin her şeyden önce. Çünkü o kişiyi bulduğunuzda o kalıplara uymayabilir ve siz hayalkırıklıklarınızda uğraşırken sizin deyiminizle “gerçek mutluluğu” kaçırabilirsiniz. Sonra da karşınıza çıkan insana karşı bir şeyler hissediyor ve üstüne karşılık da buluyorsanız “yarını düşünmeden” yaşayabildiğiniz kadar yaşayın mutluluğunuzu. Belli kalıplara, sıfatlara, sahiplenmelere sokmadan yaşayın. Ben öyle yapıyorum.

Bu zamana kadar o insanla karşılaşmadım gerçi. Ben bir sabah kalktığımda hayatımdaki kişinin “o” olmadığını hissediyorum. Belki bir gün “o” olduğunu da hissederim. Belki de hiç hissetmeyeceğim. Ama o anı bekleyerek de kendimi kısıtlamıyorum. Bazen hissettiğim pişmanlıkları birer deneyim olarak görüyorum. Ve arada filmlerde gördüğüm aşkları da sadece “yüzümde tebessümle” izliyorum.

Tabi böyle olmam yaşadıklarımın bir sonucu. Hayatımda ilk kez sevgiyi tattığımda öyle şanslıydım ki karşılık da bulmuştum. Bana göre o, ona göre de ben “o”  kişi değildim belki ama birbirimizi eksiklerimizle seviyorduk ve mutluyduk da. Ama ben “toplumun normları”na yenik düştüm ve mutluluğumu kendi ellerimle bitirdim. Hayatımda ilk ve son kez sevdiğim için acı çektim. Sonra da kendimi hırpaladığım, bir nevi cezalandırdığım bir dönem yaşadım. Yeni bir şeyler denedim kendimce. Sonunda da gözümü karartıp birini daha sevdiğime inandırdım kendimi. O da aynı şekilde yaptı. İkimiz de birbirimizi iyileştireceğimizi sandık ama ters tepti işte. Zor günler geçirdim ama bu sefer sevdiğimden değil, kendimi sevdiğime inandırdığımdan dolayı. Yok yere bir arkadaşlığı bozmak zorunda bırakıldığımdan dolayı. Zor da olsa toparlandım yine. Evrile çevrile bu hale geldim işte.

Bu halimi seviyor muyum peki? Erkeklerin hareketlerinin altında manalar aramaz, acabalar sormaz biriyim artık. Kendim gibi onlar da o an ne hissediyorlarsa yaşasınlar, benden bir şey istemesinler yeter. Onlardan hoşlandığımı mı sanıyorlar, sansınlar. Kim bilir belki de hoşlanıyorumdur. Beraber vakit geçirmekten hoşlanıyorsak gezelim, tozalım işte. Bana Tom’luk yapıp biz neyiz demesinler de. Ve ben nasıl sıkıldığımda bunu onlara açıklayıp geri çekileceksem aynı cesareti gösterip onlar da çekilsinler. Yeter ki birbirimizi yıpratmayalım ve sonra benden nefret etmesinler. Bir selamı birbirimize çok görür hale gelmeyelim yeter ki…

One thought on “Acaba’ları Bırakın Hissettiğiniz gibi Yaşayın!

  1. “O” bu işte denebilecek insan yok bence, yani o ruh eşi vs gibi şeyler hikaye. Bir adam tanıyıp sevebileceğin azami özellikler ondaysa ve birbirinize uyum sağlama başarınız varsa onunla yaşayabiliyorsun. Ama insanoğlu/kızı en çok değişime uğrayan hayvan türü olduğundan hiç bir şey sonsuza kadar kalmıyor. Evlilik, çocuk, ortak iş gibi şeyleri hayata soktuysan bir şekilde o gemiyi yürütmeye çalışıyorsun; ama hayatta esas kalıcılık sağlayan bu tarz faktörleri hiç hayata sokmadıysan bir gün bye demek çok kolay oluyor.
    Aslında arkana bakmadan gidebilmekten daha kötü belki; başka faktörler yüzünden bir zamanlar sana keyif veren ama artık değiştiği ve değiştiğin için ortak keyif noktanızın kalmadığı bir insanla yaşam sürdürmeye çalışmak.

    Anlayacağın ilişkinin her hali can yakan bir şey.Off çok mu karamsar yazdım:(

    Beğen

Fikrini Paylaş!

