Bana İhtiyacın Yok Ki!


Hiç bu sebeple terk edildiğini oldu mu? Ben bir nevi bu nedenle terk edilmiştim bir zamanlar. Bu acı bir şey ya… Terk edilmek değil, ilişkileri ihtiyaç olarak görmek. Ama bir şekilde hepimiz yapıyoruz bunu. Ben de yaptım bir defasında. Ama yıprandım sonunda, yıprattım da muhtemelen o insanı da.

Bazıları hayatını düzene sokacağına inanır bir ilişkinin. Karşısındaki insana ihtiyaç duyar. Bazıları da ihtiyaç duyulan insan olmaktan hoşlanır. Birilerinin hayatında önemli olmak, onların hayatını değiştirmek iyi gelir. İşte bu iki tip insan buluştuğunda o ilişki mükemmel sanılır. Muhtemelen uzun da sürer. Ama her ilişki gibi tıkanır bir noktada. İhtiyacın ortadan kalktığı noktadır bu ve ihtiyaç nedeniyle başladığı için de tüketir kendini. Genellikle bitmesi zarar vermez insanlara. 

Peki bizimki neden zarar verdi? Çünkü ben ihtiyaç duyulan kısımdım o ihtiyaç duyan. Ama ben sıkılan da biriydim ve biz başlarken bunu göz ardı etmiştik. İhtiyaç duyan kısımın alacakları bitmemişken, ruhen hala açken ihtiyaç duyduğu insanı kaybederse nolur? Kendisi yıpranır ve onu yarı yolda bırakanı da yıpratır işte. 

Beni tanıyanlar şuan “Benay ya Woody Allen filmi izledi ya da bir Paulo Coelho kitabı okumakta” diyordur. Yazının sebebi Woody Allen filmi ama Paulo Coelho da baş ucumda. Hep yazar ancak paylaşmazdım yazdıklarımı. Sonra bir dostum yazmak kadar paylaşmak da rahatlatıyor dedi. O yüzden beğenmesem de paylaşıyorum artık.

İhtiyaç temelli olan tek şey kadın-erkek ilişkileri değil tabi. İnsanın yapısı gereği tüm ilişkileri buna dayanıyor aslında. Çünkü bencil varlıklarız ve kendimizi düşünüyoruz. İhtiyaç duyulan olmak isteyen kadar bencildir ihtiyaç duyan da. Ama nedense kabul edemiyor insanlar bunu. 

Neyse ya bu bencillik konusu uzadıkça uzar şimdi. Kendinize iyi davranın, bu günlük benden bu kadar…
Fikrini Paylaş!

