Daldan Dala Daldan Dala

Bu kadar iyi rol yapıyor muyum yoksa gerçekten mutlu muyum? Mutluluğun tanımı nedir ki zaten. Bana göre yaptığımız şeydedir mutluluk. Sonuçları istenilen gibi olmayabilir ama yine de denemektedir. Bu tanımdan yola çıkarsak her şeye rağmen mutlu oluyorum galiba.

Aslında bu yazı herhangi bir şeyin üzerine değil. Bugün bir kitapçıya girdim ve “Psikoloji” ile ilgili kitapları inceledim. Bir kitap seçtim ve akşam da oturup okumaya başladım. Psikanaliz ile ilgili denemelerden oluşuyor kitap. Haliyle okudukça düşünceler aldı götürdü yine beni.

Kendini aldatmak… İnsan en çok kendisine yalan söyler ve en çok da kendisi inanır yalanlarına. Benim de inandığım yalanlarım boldur.

Bugün yeni adıyla YGS’ye başvurdum. Başvuru forumumu kontrol ederken ilk takıldığım ayrıntı diploma notumdu. Liseden 100 üzerinden 97.1 ile mezun olan, idealist geçinen Benay şu günlerde mezun olabilmenin derdine düştü ve ortalaması düşündüğü en son şey. Hey gidi hey… Okuduğum bölümü sevsem de bazen akademisyen yetiştirme amaçlı bir bölümde okuduğum hissini yaşayamıyorum. (Bazen mi? Bak yine kendini kandırıyorsun Benay!). Kimi dersler için kendi “önyargılarım” kimi dersler için “bedevi şansım” nedeniyle zorlanmalarım olsa da ve kimi dersler kitlesel başarısızlık sebebi olsa da okuyorum işte. Mezun olmanın derdine o kadar çok düştüm ki bitirince ne yapacağımı düşünemiyorum bile şuan. Neden bahsediyordum ben ya? Evet, formda ilgimi çeken ikinci şey ise Cinsiyeti kısmının karşısında yazan Kız ibaresiydi. Komik değil mi ya? Cinsiyet ya Kadın ya Erkek’tir kız nedir ya? Bayan yazmasından iyi midir kötü müdür anlamadım ama… Kız ibaresini görünce sanırsın ki bir de bakirelik belgesi verdim ekte. Annene söylesen “kızsın tabi kadın evli, boşanmış ya da dula denir” tarzı bir açıklama gelecek. Toplumda normal olan ifade şekli o çünkü. Ama kim belirledi bu normali? Kızlık zarına göre kız ya da kadın denmesi hoş bir şey mi? Kime ne kişinin kızlığından? Toplumda kız-kadın ayrımı var ya deli oluyorum deli!

Kitapla alakalı değildi tabi bunlar. Kitabı okurken yine varsayımlarda bulundum kendimle ilgili canıııım, bulunmam mı! Fobilerle alakalı bir kısım okudum bu gece. Benim örümcek fobim olduğunu beni tanıyanlar bilir. Bu cümleyi de öyle sık kuruyorum ki sanki bu blog sadece beni tanımayanlara özel izlenimi yaratıyor bir süre sonra değil mi? Farkındayım, çok soru sorar oldum. Gelelim örümceğe… Kendimde hep bastırmaya çalıştığım bir sinirlenme duygusu vardır. Sinirlenince ağlarım mesela. Örümcek görünce de korkmaktan çok sinirlenirim ben. Neden şu ufacık şeyi görünce böyle oluyorum diye. Örümcekleri bastırmaya çalıştığım aşırı sinir halimin bir simgesi olarak görüyor olabilir miyim o zaman? Bu bir varsayım. Bir diğeri ise ergenlik dönemimde dişiliğine güvensizlik olarak baş gösteren bir durum. Ben tek çocuğum ve ailem, öğretmenlerim, arkadaşlarım tarafından genel olarak sevilen biriydim. Di’li geçmiş zaman kullanıyorum çünkü üniversite hayatımda belli bir arkadaş profilim olmadığı gibi akademisyenlerle çok iyi ilişkiler geliştiren, çalışkan bir öğrenci olmadım. Üniversiteye başlayana kadar bende oluşan “sevilen, takdir edilen insan olma” dürtüsü bilinç altımda “Ya beni sevmezlerse? Beni sevmeye devam etmelerinin sınırı ne?” sorularını sormama neden olmuş olabilir. Genel olarak güzelliğimden ön planda olan çalışkanlığım, komikliğim olduğu için de çirkin bir nesneyi korkularımın yansıması haline getirmiş olabilirim. Sakın bana örümceklerin güzel olduğunu söylemeyin!

Bu yazıyı okuyup da sen psikanalizi yanlış anlamışın dostum demeyin. Ben ne olduğunu biliyorum az çok ama kendim hakkımda düşünüp varsayımlarda bulunmak acayip keyif veriyor, ne yapabilirim? Kitabın bünyedeki reaksiyonu bu oldu, bir Woody Allen filminin oluyorsa bir psikanaliz kitabının niye olmasın? Di mi di mi di mi ?

One thought on “Daldan Dala Daldan Dala

Fikrini Paylaş!

