Şeytan ve Genç Kadın

Biricik bacım Patikli Penguen’in gazının ve Woody Allen filmlerinin ilişkiler üzerine sorgulattığı bir dönemin ürünü olarak epeyce kişisel dir (dök içini rahatla) girmiş bulunmaktayım bloga. Takip edenler sıkılmış olabilir bu kadar sorgulamadan, onlar için bir soluklanma niteliğinde olacak bu yazı. Her satırını hazmettiğim başka bir Paulo Coelho kitabını daha bitirmişken sizlerle paylaşayım istedim.
Yazarın notunu okumayı hep es geçiyormuşum sanırım ki “Şeytan ve Genç Kadın” kitabının bir üçlemenin son ayağı olduğunu bilmiyordum. Sizlere Coelho kitaplarını rastgele okuduğumu söylemiştim. Tesadüfi bir şekilde Coelho’nun “Ve yedinci gün…” adını verdiği üçlemeyi sırasıyla okumuşum. İlk olarak Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum, Ağladım‘ı okumuştum. Onun üzerine yazmamamın sebebi o zamanlar bu blogun olmamasıydı. Ama ilk fırsatta yazacağım onunla ilgili de bir şeyler o yüzden şimdilik bahsetmiyorum. Üçlemenin ikinci kitabı Veronika Ölmek İstiyor‘dan da bahsetmiştim hatırlarsanız. Aşk, ölüm ve iktidarla ansızın karşı karşıya kalan sıradan insanların bir hafta içinde yaşadıklarını anlatan bu üçlemenin son kitabı olan Şeytan ve Genç Kadın’a gelirsek…
Kitabın geçtiği yer “Tanrının unuttuğu yer” diye nitelendirilebilecek bir dağ köyü. Köyün halkı çoğunluğu yaşlı, zamanın dışında yaşam süren insanlar. Köydeki tek genç kadın Chantal. Beklenmedik bir anda köye gelen gizemli bir yabancı köy halkına yaşamlarını alt üst edecek bir teklifte bulunuyor ve oynadığı oyuna Chantal’ı da alet ediyor. Yabancının teklifi için köy halkına tanıdığı yedi gün içinde insanın içindeki iyi ile kötünün amansız mücadelesine tanık oluyoruz.
Coelho’nun küçük bir köyden yola çıkarak evrensel boyutlara ulaştığı iyi-kötü ikilemi, kitabındaki kişilerin kendilerini, yaşadıkları hayatı, toplumu, mutluluklarını, hayal kırıklıklarını sorgulayışları sizleri de kendi hayatınızı, iradenizi ve sürekli içinde bulunduğunuz iyi-kötü mücadelenizi farklı bakış açıları da kazandırarak sorgulamaya sürüklüyor. Yine kitaptan paylaşacağım birkaç alıntı ile yazıyı bitiriyorum. Hepinize keyifli okumalar…

“İnsanın sahip olabileceği en değerli şeyi yitirmiştim ben: insanlara duyulan güveni.”

“Trajedilerin olması kaçınılmazdı, ne yaparsak yapalım, bizi bekleyen kötü şeylerin bir tanesini bile önleyemezdik.”

“Yaşam, giyotinin gölgesinde bir terör rejimiydi.”

“Yüreğinin sesini dinle, Allah hoşnut kalacaktır.”

“Sevip de karşılığında sevilmeyi bekliyorsanız boşa zaman harcamış olursunuz.”

One thought on “Şeytan ve Genç Kadın

Fikrini Paylaş!

