Geçmişten Mektuplar…

Hayatımda iki erkeği sevdim ben. İkisi de güzel başladı, güzel devam etti, farklı sebeplerle bitirildi. Sonrasında ikisinde de üzüldü, yoruldu bu kalp ama yine farklı sebeplerleydi. Bu iki erkeğin iki ortak özelliği vardı. Biri beni sevmeleri ve sevgime fazlasıyla karşılık vermeleriydi. Diğeri ise hislerini yazılara dökmeyi, benim için yazmayı sevmeleriydi.

Dün kitaplığımı toparlarken her şeyi ilki olan o adamın yazdığı mektupları buldum tesadüfen. Hala onu düşündüğümde kendimi önce mutlu hissederim, yaşadığımız onca güzel şey için. Sonra tüm olanlara rağmen şanslı, onu tanıdığım ve hatıralarımızı kirletmeden kurtarabildiğim için. Ve en son da üzgün, hatıraları kirletmemek pahasına hayatımdan çıkıp gitmesine göz yumduğum için. Ondan bir haber alamamak, onu görememek, görsem de ona dokunamayacak, onunla konuşmayacak olmayı bilmek…

O mektupların değeri benim için paha biçilemez. O anıların da… Bunca zaman sonra mektupları açmaya cesaret edemememi garipsedim sadece. Ama bu ona hala değer verdiğimin göstergesi. Onun beni unutmuş olma ihtimali bile ona verdiğim değerin mutluluğunu bozamıyor.

Keşke demek istemesem de diyorum işte. Sevgiler için keşke dememek pek mümkün değil galiba. Keşke beni seven diğer adam için de aynı değeri hissediyor olsaydım. Keşke yaşadığımız anıların hatırasına saygı duymadığına şahit olmasaydım. Keşke hayatımdan çıkarken bana ve anılarımıza, geçmişimize değer verdiği için çıkıyor olduğunu bilmenin huzurunu yaşıyor olsaydım.

Yazının başında da dediğim gibi farklı sebeplerle bitti ve farklı acılar yaşatmaları, farklı sonuçlar doğurmuş olmaları da normal. Sonuçta yazmak ve beni sevmek dışında hiçbir ortak noktaları olmayan iki adamdan bahsediyoruz. İkisi hakkında da “keşke” demeyeceğim kesin bir şey varsa o da geçmişimin bir parçası olmalarıdır.

One thought on “Geçmişten Mektuplar…

Fikrini Paylaş!

