İstesem de Olmadı mı Olmuyor… Peki Gerçekten İstiyor Muyum?


İstanbul’da iki gündür hava bahar havası. Ben de hastalığımı henüz üstümden atamasam da yalancı baharın tadını çıkarıyorum. Bugün okuldan sonra da “yalnızlığımla” beraber Taksim’e doğru yola çıktım.
İstiklal Caddesi beni yorar oldu şu günlerde. Ya gerçekten sakinliğe ihtiyaç duyduğum bir dönemdeyim ya da… “Ya da”sını bilmiyorum aslında. Bu ara bilemediğim o kadar çok şey var ki kendimle ilgili…

Bahar havasını fırsat bilen gençler kampüste beni çileden çıkarmakla yetinmeyip o kalabalık İstiklal Caddesi’nde de önümde uyuşuk uyuşuk yürüyerek canımı sıktılar bugün. Sonra kendime dedim “ee sevdiğin varken sen de onlar gibisin ve yalnızlığından memnun olan, olduğunu sanan, ya da tam anlamıyla senin gibi aşkta ne istediğini bilmeyen insanları” sen de bir zamanlar rahatsız ediyordun!

Sevdiğin varken… Ne gariptir ki geçen gün onu hatırladım yine. Üç yıl öncesi geldi aklıma, bir garip oldum. O hayatımdan çıktığından beri bazı şeyleri yapmadığımı fark ettim. Arkadaşlığını kaybetmek bir kez daha koydu.

Bu aralar Gripin dinler oldum. Sözlerinde boğulur oldum şarkıların…

Gerçekten aşktan ne beklediğimi, ne istediğimi ne zaman netleştirebileceğim ? Kendime bile zor vakit ayırdığım şu günlerde başka birine vakit ayıramayacağım yalanına daha ne kadar sarılacağım? (Bal gibi de vakit ayırılır ya neden ayırılmasın?)Bu sorgulamayı ertelemeyi ne zaman bırakacağım?

Sorular sorular… Hep yaptığım şeyi yapıyorum, şüphelerimle yaşıyorum. Aslında emin olmak da istemiyorum galiba. 

Dert etmeye ne gerek var her şey olduğu kadar 

Zorlamaya ne gerek var gittiği yere kadar 

Özleyip kavuşamamayı aşk sandık senelerce 

Zamanı durduramadık aşk bu mu hadi be sen de 


Dört duvar arasında neler neler var aklında 

Sana aşık olmaya mı geldim dünyaya? 


Dört duvar arasında kimler kimler var yanında 

Herkesin bir yedeği var mıdır dünyada? 


Düşünmeye ne gerek var her şey olduğu kadar 

Zorlamaya ne gerek var gittiği yere kadar 

Kendine anlatamadın senin olmayan cümlelerle 

Şişeler derman olurmuş derdine 

Hadi be sen de 


Dört duvar arasında neler neler var aklında 

Sana aşık olmaya mı geldim dünyaya? 


Dört duvar arasında kimler kimler var yanında 

Herkesin bir yedeği var mıdır dünyada? 

(Gripin-Olduğu Kadar)

Fikrini Paylaş!

