Time Travelers Wife, The (2009)


Zaman yolculuğu hakkındaki filmler oldum olası ilgimi çekmiştir. Ancak bilimkurgu türü dışında çok nadir ele alınır bu konu. Film, kendisiyle aynı ismi taşıyan kitaptan uyarlanmış. Kitabın yazarı Audrey Niffenegger.

Filmin başrollerini ardarda yer aldığı Hollywood filmlerinden sonra bir soluklanma dönemine giren Eric Bana ve yıldızı gittikçe yükselen Rachel McAdams paylaşıyor. Henry, 6 yaşında geçirdikleri trafik kazası sırasında gelecekten gelen kendi ile karşılaşıyor ve bir “zaman yolcusu” olduğunu öğreniyor. Bu küçük anıdan sonra Henry’nin günümüzdeki haline dönüyoruz. Küçük bir kızken ziyaret ettiği Claire ile karşılaşmasıyla hayatı değişen, kendini yalnız hissetmemeye başlayan bu zamanlar arası gidip gelen adam, Claire ile beraber gerçek aşkı da buluyor. 

Onların evliliklerini, Henry’nin yolculukları nedeniyle yaşadıkları zorlukları anlatan bir romantik film olan Time Travelers Wife, bilimkurgu filmlerinde dikkat çekilen zamanda yolculukla ilgili ayrıntıları da es geçmiyor. Mesela Henry geçmişe gitse de bir şeyleri değiştiremiyor ve geleceğe gidip bir şeyler öğrendiğinde öğrendikleri hayatını zorlaştırabiliyor.

Zamanda yolculuk kavramı ile aşkı anlatan bir film deyince akıllarda pek bir şey canlanmıyor tabi. Ben de bu nedenle uzunca bir süre beklettim bu filmi. Ancak izledikten sonra hem geçmişimizi olduğu gibi kabul etmenin hem de geleceği bilmemenin hayattan tat almamızı sağlayan ayrıntıları içerdiğini bir kez daha görmüş oldum. Gelecekle ilgili pek merakım olmasa da hatalarım nedeniyle geçmişimdeki bazı olayları yaşamamayı dilediğim oluyor her insan gibi. Ama onlar ben’i ben yapan parçalar ve şu anımdan keyif alabilmemin sebepleri. Kısadan hisse zamanın yolcusunun ve eşinin aşk hikayesi Time Travelers Wife izlenmesi keyif veren bir film, iyi seyirler.

Fikrini Paylaş!

