Ben Kimi Seviyorum?


Hepimizin yaptığı bir şeydir. Bir film hakkında ilk soru “Beğendin mi?” ise cevabı evet ya da hayır olur “Nasıl buldun?” ise beğendim ya da beğenmedim olur. Derinine inip üzerinden pek sohbet etmeyiz maalesef. Ama bu yaptığım bir genelleme tabi herkes böyle yapıyor demek değil. Ama ben bile arada yapıyorum bunu! Sözde blog yazıyorum, kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

Bu filmle ilgili de gelebilecek sorulara vereceğim kısa cevap şu olurdu: “Beğenmedim aslında. Oyuncular iyi, romantik komedinin klasikleri arasında olduğu için izlemek de lazım ama beğenmedim işte. Abartıldığını düşünüyorum.” Bu cevaba klasik filmlerin hayranı birçok kişi burun kıvırabilirler ama film hakkında görüşüm özetle bu.

Peki neden “abartıldığını” düşünüyorum? Katharine Hepburn’ün canlandırdığı Tracy, ona hayran olan erkeklerin söylediği üzere kendini tanrıça sanan ve öyle de olmaya çalışan bir kadın. İlk evliğinde pek mutlu olamamış, ikinci evliliğinin arifesinde. Cary Grant tarafından canlandırılan eski kocası Dexter, ondan intikam almak için iki magazin muhabirini düğününe gizlice getiriyor. Başına geleceklerin farkına varan Tracy’i de babasının gizli ilişkisini ortaya çıkarmakla tehdit ederek susturuyor. Magazin muhabiri olmaktan memnun olmayan Connor (James Stewart) ve Imbire (Ruth Hussey) ile magazincilerden memnun olmayan Tracy’nin tanışması da bu nedenle oldukça soğuk ve iğneleyici diyaloglarla oluyor.

Connor ve Tracy film boyunca bu kadar soğuk kalmıyor birbirlerine. Connor çekiciliği ve Tracy’i öven halleriyle Tracy’nin aklını karıştırıyor. Eski kocası Dexter da bu karışıklığı daha da arttırıyor. Tabi Dexter ve Connor’ın tavırları en çok Tracy’nin müstakbel kocası George’a zarar veriyor. George karakterinin ikinci planda kalışı John Howard’ın da geri planda kalmasına neden oluyor. 

Klasik bir filmin klasik bir konusu olması elbette normal. Onu klasik yapan da bu zaten. Yani bir kadının iki erkek arasında gidip gelmesi ve sonunda birini seçmesi. Evlilik öncesi türlü karışıklıklara şahit olan düğün evi. Beklentisiz seven ve sevdiği erkeğin mutluluğundan başka bir şey istemeyen kadın iş arkadaşı. Bunlar türün ilk filmlerinden birini ilk izleyenlerden olsak bizi şaşırtabilirdi belki. Ama bizler bunları görmeye alışmış olduğumuzdan ve filmin temposu da karakter ağırlıklı senaryo nedeniyle biraz düşük olduğundan bana aldığı övgüler “abartılmış” geldi.


Filmi izleme sebebim James Stewart hayranlığımdı. Klasik filmleri ve haliyle eski starları yeni keşfetmeye başlamış biri olarak Cary Grant ve Katharine Hepburn ikilisine de hayran oldum. Bu filmde biraz arkada planda kalsalar da Ruth Hussey ve John Howard da oldukça değerli oyuncular olduklarını hissettiriyorlar. Oyuncuların hatırına ve türün klasiği olması nedeniyle bir sinemaseverin görmesi gereken filmlerden. Ama her klasik sizi büyüleyecek diye de bir şey yok, bunu bir kenara yazın. İyi seyirler…
One thought on “Ben Kimi Seviyorum?

Fikrini Paylaş!

