Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar (1988)


Pepa, sevgilisi tarafından bir telefon mesajıyla terk edilir. Onunla son bir kez konuşmak için çabalarken birden kendini teröristlere yardım ettiği için polisler tarafından aranan yakın bir arkadaşı, sevgilisinin eski karısı, oğlu ve oğlunun nişanlısı ile dolu bir evde tabiri caizse sinir krizinin eşiğinde bulur.

Pedro Almodovar, kadınlarla ilgili hikaye anlatımlarında başarılı bir isim. Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar filmi ise kariyerinin önemli filmlerinden. İspanya’nın Oscarı kabul edilen Goya’dan En İyi Film, En İyi Kurgu, En İyi Kadın Oyuncu, En İyi Özgün Senaryo, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu dallarında ödülle dönen filmin başrolünde yönetmenin favori işbirlikçilerinden Carmen Maura’yı izliyoruz. Filmin genç sinemaseverler için güzel yanı ise daha sonraki yıllarda Zorro gibi popüler filmlerde görmeye başlayacağımız İspanyol aktör Antonio Banderas’ın yeni yetme hallerini izleme fırsatı sunuyor olması.

Pepa, kendisini seven kadınlarını bir kalemde silebilen biri olduğunu bile bile beraber olduğu sevgilisinin onu terk edişini kabul edemezken aslında en çok kendisine, yaptığı aptallığa kızıyor. Aşk ne garip bir şey ki ortada gurur bırakmıyor. Almodovar’ın filmi de bu gurursuzluk halinden çıkıp gittikçe absürd ama bir o kadar da komik bir hal alıyor. Sinemasal açıdan doyurucu bir film, denemeye değer…

Reklamlar

One thought on “Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar (1988)

Fikrini Paylaş!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s