Zor Bacım Zor!


Üsküdar sahili sevgililerin mekanıdır. Biz üç sap gittik bugün. Sahilde oturup boğaza karşı iki lafın belini kıralım dedik.  Sonra önümüzden bir çift geçti. Bir şeyler konuşup gülüşüyorlardı. Arkadaşlarımdan biri “En çok ne koyuyor biliyor musunuz? Bütün gün konuşacak bir şeylerinin olması ve sıkılmamaları. Ben her seferin sıkılıyorum. Olmuyor bir türlü.” dedi. Diğer arkadaşla göz göze geldik. Bir zamanlar biz de vaktimizin çoğunu beraber geçirir, hep konuşacak bir şeyler bulur ama hiç sıkılmazdık. Çünkü bir zamanlar biz de o çift gibiydik…

Eski sevgilim imalı bir bakış atmıştı. Ayrılıktan sonra zor dönemler geçirmiş ve arkadaşlığımızı zar zor kurtarmıştık. Ama en nihayetinde “bir zamanlar…” vardı. Ve arada böyle anlar yaşanılması kaçınılmazdı. 

İlişkilerimde sıkılan taraf hep ben olmuşumdur. Aynı o arkadaşım gibi… Ve bazen karşı taraf bunu anlamamış, kabullenememiştir. 500 Days of Summer’da Summer ve Tom arasında geçen bir diyalog vardı. Aşk adamı Tom, bağlanma problemi yaşayan, ilişkilere ad koymaktan kaçınan ve sıkılıp ilişkilerini bitiren Summer’ın evlendiğini duyunca şaşırıyordu ve diyalog şöyle gelişiyordu:

Summer: Bir sabah uyandığımda biliyordum.
Tom: Neyi biliyordun?
Summer: Seninleyken asla emin olamadığım şeyi.

İşte benim olayım da bu. Ve sıkılıyorsam sorun sizde değil, sizin “o” olmamanızda yani benim emin olmamamda. 

İçinizden “eski sevgiliden arkadaş olmaz” diyenleri duyar gibiyim. Olay iki taraf için de bitmişse oluyor arkadaşlar. Metroda yanyanayken artık o çekimi hissetmiyor, bir zamanlar öptüğünüz dudaklar, tuttuğunuz eller size yabancı geliyorsa bitmiştir. 

Her şey eskisi gibi mi? Tabi ki değil! O artık benim arkadaşım desem de “eski sevgili” olmaktan kurtulamayacak, aynı şekilde ben de. Ve bu imalı bakışlar, laf dokundurmalar olacak. Madem “arkadaş kalabilmek” için bu kadar çabaladık, katlanıyoruz. Kısadan hisse: insan ilişkileri zor ve karmaşık işler, kasmaya gerek yok ;)

2 thoughts on “Zor Bacım Zor!

  1. Hep zor kalacak. Hatta ilişkilerin türü giriftleşip sorumluluk içerir hale geldiğinde daha da karmaşıklaşacak. O zamanlarda işte ay ben sıkıldım gidiyorum diyememen için sebepler olacak ortada iki ayağı üzerinde yürüyen, sana agu bugu yapan veya kazık kadar olup boru sesiyle hey anne naber diyen.
    Bütün gün konuşup sıkılmamayı bir yana bırak ay bi sussa demek istediğin ama diyemediğin zamanlar olacak.
    Sonuç:
    Ev-len-me!!

    Beğen

Fikrini Paylaş!

