Bu Bayram "Farklı"

Bayram deyince akla hep kalabalıklar gelir mi? Ben de yoksunluğu olduğundandır belki aklıma hep ailenin en büyüğünün evinde toplanmak, akşamına hep beraber yemek yemek, sohbet etmek gelir. Anne tarafımın da baba tarafımın da en küçük torunu olmama rağmen hiç bir zaman kendimi bir torun gibi hissetmedim. Ya da birinin kuzeni, yeğeni… Zaten teyze hala olamam malum tek çocuğum. Babaannem de anneannem de hep başka torunlarını sevdi. Sebebi aileleri istemese de evlenen annem ve babamdı belki… Belki de sevilemeyecek bir torundum. Sebep ne olursa olsun akrabasız büyüdüm ben. Tek akrabam annem ve babamdı, hala da öyle.

Bir zamanlar bir dedem vardı aslında. Ona ve bayram gününe dair hayal meyal bir hatıram var. Gergin geçerdi dedemin elini öpmeye gitmiş olmak. Yine de sevinirdim, dedemi görmek iyi gelirdi. İşte o zamanlar birazcık da olsa torun gibi hissederdim kendimi. Allah rahmet eylesin…

Akrabalar olmayınca bayramlar da anlamsızlaşıyor. Ziyaret edeceğiniz ya da ziyaret etmek isteyeceğiniz birilerinin olmaması… Onlara karşı hiçbir bağımın olmadığını geçen gün anladım aslında. Bir arkadaşım anneannesini kaybetmiş. Üzülmüş haliyle, normali bu. Ben de düşündüm anneannem ölse ne hissederdim? Koca bir hiç!

Her bayramı ailemle ve arkadaşlarımla geçirirdim ben. İstanbul’da ev tuttuğumdan bu yana İstanbul’daydık hatta. Ama bu bayram çalışacaktım ve erken bir bayram tatili yaptık geçen haftalarda.

Bu sabah uyandım. Babam uyandırdı, onunla konuştum bir süre. Ardından annemi aradım. Kalkıp kahvaltımı ettim. İşe giderken 1. kat komşumla bayramlaşasım geldi. İyi biri, hoş sohbet bir kadın. Sonra işe gittim. İş arkadaşlarımla bayramlaştık. O bile iyi hissettirdi, oysa cidden buruk bir bayramdı benim için.

Bugün bir de milli bayramımız vardı dimi? LC Waikiki’de bayramlar o kadar “kalabalık” oluyor ki hangi gündeyiz, ne yapıyoruz farkında değilim iki üç gündür. Şimdi biraz dinlenme vakti. Evimde ve yalnız. Dilerim sizler sevdiklerinizle birliktesinizdir, iyi bayramlar (:

 
Fikrini Paylaş!

