The Taste of Others (2000)

2001 yılında Yabancı Dilde En İyi Film dalında Fransa’nın adayı olan “The Taste of Others” kadın-erkek ilişkileri ve aşk üzerine bir film olması nedeniyle bir arkadaşım tarafından tavsiye edildi bana. Genel anlamda zevkine güvendiğim biri olduğundan çok sorgulamadan oturdum filmin başına.
Bay Castelle, azıcık kaba saba bir iş adamı. Bir anlaşma üzerinde çalışıyor ve sigorta nedeniyle kısa dönemli bir koruma almış yanına. Castelle’nin bir de şoförü Bruno var. Patronunun karısı ve köpeğini dolaştıran Bruno’nun bir ilişkisi var ama kız arkadaşına bir süredir ulaşamıyor. Boşlukta olduğu bir an, bir zamanlar yattığı bir kadınla, Manie ile karşılaşıyor. Onun gibi duygusal gitgeller yaşayan biri daha var ki o da patronu. İngilizce öğretmeni Clara’ya aşık olan Castelle, asıl işi oyunculuk olan bu güzel kadının dünyasına girmeye çabalıyor.
Konuyu biraz dağınık anlatmış olabilirim. Sebebi filmin ağır aksak ilerleyişi ve beni fazlasıyla sıkmış olması. Ben ki “ilişkiler” üzerine yoğunlaşan filmlere bayılırım. Kendinden çok farklı birine aşık olan bir adam ya da istediğimle birlikte olurum havasında takılan özgür bir kadın. Bunlar bana çok sıradan karakterler geldi. Bu tarz filmlerde ya da dizilerde görmeye alışık olduğumuz türten. Onları farklı kılacak olan zekice yazılmış diyaloglar ya da söylenmemiş bir şeyleri söylemek olabilirdi. Bu film de bunlardan yoksun.
İmdb’den 7.2 almış ya da Oscar adayı olmuş olması beni bağlamıyor. Ben izlerken keyif almadım, bittiğinde de bir etki bırakmadı. Son 15 dakikası biraz ümit vaat etti ama süresine nazaran çok geç vaat edilen bir ümitti. Haliyle 5/10 veriyorum. Fransız yapımı bağımsız film severler dışında kimseye de öneremiyorum.
Fikrini Paylaş!

