Söylesek Ne Kaybederiz Ki?

Gülhane’de boğaza karşı bir arkadaşımla oturmuşum. Laf lafı açıyor. Kendisi kadınların ilgi odağı olabilen bir arkadaş. Ondan hoşlanıp onu facebooktan ekleyen kadınlardan bıktığını dile getiriyor. Ekliyorlar, sebep belli ama arkasında durmuyorlar ya gıcık oluyorum diyor. Bir kadının kendini ağırdan satması için onu özel kılan bir şeyi olmalı diyor. Ben de “eğer hislerinin arkasında dursalar” diyorum… O da bunu, yani cesareti küçük görüyor. Bunun aslında o kadını özel kılabilecek bir şey olduğunu göz ardı ediyor.

Peki gerçekten cesaret kadını özel kılmalı mı? Sadece bir kadını değil bir erkeği de özel kılmalı. Hislerinin arkasında durabilmek, hissettiğini gibi yaşamak, bunu dile getirebilmek. Herkesin yapabildiği şeyler değil. Kadın olsun erkek olsun… Kaçınız reddedilmekten korkmadan, sadece hissettiğiniz için, yeri geldiğinde karşınızdakini kaybetme riskini göze alarak hislerinizi dile getirebildiniz?

Burada sözünü ettiğim “seni seviyorum”u kullanabilmek değil. Zaten öyle sık dile getirilecek iki kelime değil bunlar. Basit düşünün. Hisler konusunda çizgiler koymakta zorlanıyorsanız, o zaman da hissettiğiniz gibi yaşayın. Hissettiğinizi yapın. Yapabiliyor musunuz?

Hisler konusunda “hoşlanıyorum, seviyorum, aşığım” gibi ifadeleri kolay kolay kullanamayanlardanım ben. Madem sözcüklere dökemiyorum o zaman hissettiğim gibi yaşayayım derim bu nedenle. Eminim karşımdaki anlar derim. Ama o çizgiyi koyabiliyorsam da dile getirmekten korkmam. Siz de korkmayın. Birini öpmek mi istiyorsanız öpün. Sarılmak mı istiyorsunuz sarılın. Hem içinizde kalmaz hem de belki de beklediğinizden de kazançlı çıkarsınız, kim bilir?

Bunların aklımdan geçiyor olması son dönem aşırı derece Model dinlemiş olmam, Kaybedenler Kulübü’nü henüz izlemiş olmam ya da o kendinden emin arkadaşın kendisine hislerini söylemeyen kadınlardan yakınması olabilir. Son söylediğimin ihtimali daha yüksek çünkü bana lisede yaptığım ve hiç pişmanlık duymadığım bir anımı hatırlatır hep.

Lise 2. sınıftayım. Üst dönemimden birinden çok hoşlanıyorum. Ama mezuniyetine az kalmış. Onu bir daha göremeyebilirim. Ne hissettiğimi bilmesini istiyorum. Arkadaşımla durakta minibüs bekliyoruz. Arkadaşıma diyorum ki “eğer şuan minibüsten inerse ne yapıp edip ona hissettiklerimi söyleyeceğim”. Ve ne oluyor sizce? Çat! Minibüsten iniyor. Arkadaşımla göz göze geliyoruz. Ve ilk iş ortak bir arkadaşımızdan onun msn adresini alıyoruz. Ekliyorum, kabul ediyor. Konuşuyoruz, söylüyorum. Cesaretini sevdim, istersen görüşelim diyor. Kalkıp gidiyorum, konuşuyoruz. Bir şey olmuyor sadece arkadaş oluyoruz. Ama o gün için o bile bana yetiyor. Hatta geçen metroda karşılaştık, Taksim’e kadar sohbet ettik. 

Bir şeyler olmadı diye pişman mıyım? Asla. Çünkü hislerimi dile getirdim, elimden geleni yaptım. Demek ki arkadaş olmamız varmış kaderde. Erkekler de böyle düşünebilse ya? Egolarına yenilmese. Red edilmekten korkmasa. Ne hissediyorsa dile getirse, en azında davranışlarına yansıtsa. Biraz rahat olsa ya!


4 thoughts on “Söylesek Ne Kaybederiz Ki?

  1. Senden çok yaşlıyım biliyorsun. İstediğim her erkeği ben gidip aldım şu yaşıma kadar. Tamam epeydir evliyim ve tek eşliyim, ama evli olmadığım zamanlarım da vardı. Birlikte olmak istediğim erkeğe yekten gidip söyledim hep. Ters tepen vakaalar zaten kendini haftasına bile kalmadan; yani bünyede çok zarar yaratmadan belli etti.
    bence hem kadın hem erkek için; seçilen değil de seçen ve seçimine karşılık alan kişi olmaktır bu durum, ve de çok güzel duygular yaşatır.

    Beğen

  2. reddedilmekten korkmanın egoyla ilgisi yok galiba, daha mütevazi bir duyguyla ilgili, en azından benim için. Zâhir'ini kaybetmek asıl korkulan sanırım, yine de hayat cesur olanları hatırlıyor sadece.

    Beğen

  3. Belirsizlikleri sevmem.İletişim kurmaya çalıştım ama kapıyı yüzüme kapattı.İşin garibi hala uzaktan,uzaktan bakıyor.

    Kadınları anlamak zor

    Beğen

Fikrini Paylaş!

