Amaçsız Yürümek…

 

Biraz amaçsız yürümeli insan. Böyle bir şeyler diyordu Ece Temelkuran bir yazısında. Hayata erkenden başlama diyordu. Biraz amaçsız yürü.

Bu yolculuğa Haziran sonunda başlamayı planlıyordum aslında. Ama işler umduğum gibi gitmedi. Bir süre “çalışıp düşünmemeyi” tercih ettim. Başlarda her şey iyiydi de. Ama orada da işler yolunda gitmedi. Salı günü geride bırakıldı çalışma serüveni.

Zaten geçiçi olarak girmiştim. Diplomamı elime alana kadar. Aldığımda fark ettim ki “ben 4 yıl matematik okudum ve artık mezunum”. Neden biraz dinlenmiyorum ki? Eninde sonunda çalışmaya başlayacağım. Ve bir kere başladı mı “dur biraz dinleneyim” demek daha da zor olacak. İş hayatına “merhaba” demeden önce öğrencilik yıllarına gerçekten bir “veda” etmek gerekmez mi? Biraz dinlenmek, gerçekten ne istediğine karar vermek…

Geç mi kaldım? Sanmıyorum. Ben hiçbir zaman idealist biri olamamışımdır. Hedefler koymuşumdur, tek bir hedef değil. Şartlar hangisine el verdiyse o hedefe yönelmişimdir. Ama üniversiteden mezun olan her gencin yapması gerektiği gibi bir süre hedef koymamalı ve gönlümce zaman geçirmeliyim. Buna uzun bir süredir ihtiyacım var. Bu “adı herneyse” olan zaman dilimini kendime tanımak için geç bile kaldım.

Kendimi yararlı ve iyi hissettiren toplum gönüllüleri vakfı, bana yeni bir nefes niteliğinde olacak bir imkan sağladı. Başvurduğum 10. Üreme Sağlığı Akran Eğitici Eğitimi’ne kabul edildim. Pazar günü bir haftalık bir tempoya, yeni bilgilere, yeni paylaşımlara “merhaba” deme vakti. İmkanım olursa ordan da bir şeyler yazarım. Ama yazamazsam da dönene kadar kendinize iyi bakın.

Not: Biliyorum zaten uzuuun süredir yoktum. Neler olmadı ki o uzuuun sürede neler… Ama eğitim beklemez ;)
Fikrini Paylaş!

