Aniden Kendimi Tüyap’ta Buldum!

İstanbul’a geldiğim yıldan beri hiç aksatmadan gittiğim bir etkinliktir kitap fuarı. Her sene de farklı insanlarla keyfini çıkardığım… Son üç yıldır Uykusuz İmza Günü’ne göre ayarlıyordum gideceğim günü. Her sene de 60-70 Lira civarında harcarım, sabittir bütçem de hani. Ama bu sene başladığı tarihlerde Edirne’de olduğumdan bir kere planlanamamıştı ya… Gidemeyeceğimi düşünmüştüm. Dün akşama kadar da böyleydi durum.
Neredeyse bir yıldır görüşmediğim bir arkadaşım aradı akşam. Kendisi “arkadaşın arkadaşı” statüsünden tanıştığım ancak çok sevdiğim, fikirlerine değer verdiğim, zevkine de güvendiğim sağlam bir adem evladıdır. İki yıl önce Tüyap vesilesiyle tanışmıştık hey gidi hey.
Yarın Tüyap’a gidelim mi deyince “he” dedim ben de. Zaten birinin dürtmesini bekliyorum. Kaçırmadım fırsatı. Bu sabah buluşup kahvaltımızı ettik ve koyulduk yola.
Tüyup’a Taksim’den kalkan servisler yoktu bu sene. Avcılar’a kadar metrobüs yaptık. Baktık epey kuyruk var atladık bir vesaite gittik fuar alanına. Girdiğimiz gibi de ver elini Uykusuz Standı.
Açıkçası programı incelemedim doğru dürüst. Uykusuz İmza Günü’nü varsa da görmemişimdir. Stantta “Makul Koca Memoşko“yu görünce imzalatasım gelse de “seneye artık” dedim ve takvimimi de alıp o yayınevi senin bu yayınevi benim dolanmaya başladık.
İlk kitabımı Altıkırkbeş’ten aldım. Peter Hanson‘dan “Kayıp Kuşak Filmleri“. Sinemayla ilgili bir şeyler almasam şaşırırdım zaten. Sonra Woody Allen kitaplarının olduğu bir stant gözüme takıldı. Malumunuz kendisinin hastasıyımdır. Tanrı oyununu da içeren klasiği “Tüysüz“ü almadan duramadım. 
Hani demiştim ya arkadaşın zevkine güvenirim diye. Uzun zaman önce yine zevkine güvendiğim bir arkadaşımın önerdiği Sabahattin Ali‘nin “Kürk Mantolu Madonna“sını al diye tuttturunca dayanamadım onu da aldım. Tam YKY’dan minimum harcamayla ayrıldık diyordum ki kendimizi Metis Yayınları’nın önünde bulmayalım mı! Taa 12. Anahtar Eğitmen Eğitimi’nden beri almayı niyet ettiğim Oruç Aruoba‘nın “Yürüme” kitabını da aldım sonunda. Bir de gider ayak şu çok satanlar listesinin dikkat çeken kitaplarından “Şahane Hatalar“ı 24 TL yerine 15 TL’ye görünce onu da aldım tabi. Hatta aldık. Haliyle April Yayıncılık’tan sonra koşarak uzaklaştık Tüyap’tan. Fazla da zorlamaya gerek yok bütçeleri. 
Kitapların orijinal fiyatları+ eve en yakın D&R’a gidip gelmek=92,5+2=94.5
Kitapların Tüyap’taki fiyatları+Servis kuyruğu beklemeden gidip gelmek=70+7,5=77,5
17 Lira kar. Değer miydi? Değerdi valla. O fuarın içinde yayınevi yayınevi dolaşmanın keyfi bir başka…
Fikrini Paylaş!

