Bende Bir Aşk Var

Bende bir aşk var
Onu hep yanlış kalplere bıraktım
Onu soğuk yataklarda harcadım
Tutup dileğimi neden köksüz ağaçlara adadım
Onu hep kırık yelkenlere bağladım
Göksel yeni albümü “Bende Bi’ Aşk Var” ile biz sevenleriyle buluştu. Tarzıyla “Sabır”dan bu yana severek dinlediğim bir isimdi. Ancak iki yıl önce canlı performansını görene kadar bu kadar hayranı değildim. Sahnedeki Göksel bir başka.
Yeni albümden ilk yayınlanan şarkı “Acıyor”u saatlerce dinlemişimdir. Sözler yüreğime dokunan türdendi.
Acıyor, acıyor, acıyor
Her yolu denedim bitmiyor
Kalbimin ortasına bıraktın aşkını batıyor
İlk video da bu şarkıya çekildi. Oldukça hoş olmuş bence. Siyah beyaz.
Albümde on şarkı var. Mabel Matiz’e ait “Yarım Kalan Şarkı” haricinde tüm şarkıların sözü ve müziği  Göksel’e ait. 
Kendisini arayışa çıktığı dönemde bol bol gezmiş Göksel. Kaz Dağları’na da gitmiş yalnız başına. Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna’sını okurken hikâyenin kendi hayatıyla ne kadar örtüştüğünü düşünmüş. Bu şarkıların çoğunu Kaz Dağları’nda, yalnızlığın ortasında yazmış. (http://magazin.haberturk.com/muzik/haber/708324-icimden-daha-cesur-bir-kadin-cikardim)
 Eski bir kasette kopmuş bandı
Yapıştırıp tekrar dinler
Aşk hakkında yapılan milyonlarca tanımdan biri belki bu. Ancak “Aşkın Yalanmış”ın her bir satırı başka bir yerlere götürüyor insanı. 
Öyle uzaktan uzaktan hiç konuşmadan
Nasılda bağladın beni
Hani bi geldin bi kayboldun
Esrarlı mağrurdun aklıma sardım seni 
Bi geldin bi kayboldun… Göksel’i sevmemin tek sebebi belki de bu kadar yüreğime dokunabiliyor olması. “Uzaktan” şarkısı da yüreğime en çok dokunan şarkılarından oldu. 
Kaderi içtim bir kadehte kederde dosttur bana dertte 
Kadınlar şarkılarda sarhoşluktan bahsetmezler. Ama sarhoş olurlar öyle değil mi? Hem benim bahsetmem normal, çünkü zaten pek çok kadının yapmayacağı şeyleri yapabiliyorum.” Sarhoş şarkısı için bunları söylemiş Göksel. Haklı da. Kadınlar da unutmak için içerler, kederlerinden içerler. İçtikleri her yudumda acılarını dindirmek yerine deştiklerini bile bile hem de… 
Bağlanmış olma korkusu içindeyim
Gidemiyorum kalamıyorum
Baş edemiyorum teslim olamıyorum
 “Gidemiyorum”da bağlanmaktan korkan bir kadın Göksel. “Bazen iki tarafın da iyiliği için birinin terk etmesi gerekiyor. Bunu yaptığın için ne kadar acı çekerse çeksin…” diyor. Ne kadar acı çekse de…
Albüme adını veren şarkı, diğer adıyla Yalnız Kuş, belki de bir çoğumuzun durumunu, geçmişiyle engelleyemediği kavgasını, yarına dair umutlarını/umutsuzluklarını anlatıyor gibi. Henüz yolumuzu bulamamış yalnız kadınlar isek de bir gün aşk geri gelecek, her şeye rağmen içimizde bir yerlerde buna inanıyoruz engel olamadan…
Eline, yüreğine sağlık Göksel. İçimizdeki kadınları keşfetmemizi sağladığın için. Yanlış yerde gezen, bu yüzden yalnız uçan bu kuş sana minnettar.
One thought on “Bende Bir Aşk Var

  1. göksel artık daha güçlü bir kadın olarak geri dönmüş.. Benden söylemesi; ” dikkatli olmak gerek” =))

    Beğen

Fikrini Paylaş!

