Fıstık Gibi Gaziantep!

Toplum Gönüllüleri Vakfı’nın 19. Gençlik Konseyi 2-5 Şubat’ta Gaziantep’te gerçekleşti. Ben de atölye katılımcısı olarak konseye katıldım. Pengu ile beraber “Kadın Olunmaz Kadın Doğulur?” isimli toplumsal cinsiyet, kadına yapılan ayrımcılık ve kadın hakları temalı bir atölye yaptık. Atölyemiz bitince de Gaziantep’i keşfe çıktık.
Söz konusu Antep olunca mutfağına da dadandık ilk iş. Antep fıstığıyla yapılan katmerini, yoğurtlu yuvarlamasını, Ali Nazik kebabını ve tabi ki baklavasını yemeden dönmek olmazdı. Tabi bunlar bize kilo olarak döndü ama napalım canım, her gün Antep’e gitmiyoruz ya :)
Tadilatta olduğu için tüm şehri seyretmemizi sağlamasa da içindeki Kahramanlık Müzesi gezilesi bir kalesi var Antep’in. Bir de bolca hanı var. Bakırcılar Çarşısı var, insanın parası olsa da alsa dediği sedef ve gümüş işlemesi el emeği göz nuru bir sürü şey. Eski Antep evlerinin kafe olarak hizmet verdiği otantik bir sokağı da var. Gitmişken menengiç kahvesi içmeden gelmeyin deseler de ben bu konuda Diyarbakır’ın üstüne tanımam.
İçindeki şirinleri, pamuk prensesi ve yedi cüceleri yani masal kahramanlarını bulabileceğiniz bir de Masal Parkı var. Ve her ne kadar Nisan’da açıldığı için göremesek de dışarıdan ağız sulandıran Harikalar Diyarı. Yine kışın gitmenin talihsizliğiyle tadını çıkaramadığımız bir Botanik Bahçesi var. İnsan sera tarzı bir şey yapmaz mı yahu?
Dünyanın 3. büyük hayvanat bahçesi olduğu söylenilen, aslanını ve ayısını göremediğimiz için buruk ayrıldığımız, özellikle Kuş Cenneti ve Maymun Evi’ni sevdiğimiz bir de hayvanat bahçesi var Antep’in. Hayvanları küçük kafeslere tıkmak yerine geniş bir arazide tutmaları iyi bir şey gibi gelse de gezerken üzülmedim desem yalan olur. Hele yalnız başına kalan o zürafacık beni çok üzdü. Ayrıca biraz plansız ve bakımsız geldi bana. Dış kapı ve iç kapı arasında 1.5 km varsa insan bir servis koyar değil mi?
Birecik Baraj Gölü kıyısında bulanan Zeugma Antik Kenti‘nde yürütülen kazılarda kurtarılan mozaiklerin sergilendiği Zeugma Mozaik Müzesi de görülmeye değer yerlerinden. Dökme demirden yapılmış ve orijinalliğini koruyan Mars Heykeli ve Antep’in ve Zeugma’nın simgelerinden olan Çingene Mozaiği beni en çok etkileyen kalıntılar oldu. Daha ayrıntılı bilgi için sitelerini ziyaret edin derim. http://www.zeugmaweb.com/
Gönül isterdi ki Antep’e gitmişken Adıyaman’ı, Şanlıurfa’yı, Mardin’i de görelim ama hem vakit (kışın şartları malum) hem nakit (işsizim malum) sıkıntısı nedeniyle başka zamanı kaldılar. Ben Antep’i, Antep’te tanıma şansı bulduğum insanları sevdim. Tekrar yollara çıkmak umuduyla…

2 thoughts on “Fıstık Gibi Gaziantep!

  1. Ben üniversiteyi Antep'te okudum. İyi kötü anılarım oldu. Bu yazınla adeta o günlere geri döndüm. Özellikle İmam Çağdaştan Patlıcan Kebab, İncilipınarda yuvalama, kırkbayırdan da katmer kokusu geldi burnuma adeta. Teşekkür ederim.

    Beğen

Fikrini Paylaş!

