Los Ojos de Julia – Julia’nın Gözleri (2010)

Bazı isimler vardır duymanız yeterlidir. İçinde yer aldığı, kıyısından köşesinden de olsa ilgisinin olduğu işleri görmek istersiniz. Guilermo Del Toro da benim için öyle bir isim işte. Son yıllarda yapımcı kimliğiyle karşımıza çıkan yönetmen, tür olarak da korku-gerilim filmlerini seçmiş durumda. 
Yetimhane filmi çıktığında topladığı ilgiyi hatırlayanlarınız vardır. Gerilim türünde bir filmin ödülden ödüle koşması merak uyandırıyor ve izleyicinin beklentilerini arttırıyordu. Nitekim ben bu sebeple biraz hayal kırıklığına uğramıştım. Senaryoya hiçbir şey katmadığını düşündüğüm yan karakterlerin fazlalığı filmin seyirliğini bozuyor diye de yakınmıştım. Yetimhane‘nin en iyi yanı başrol oyuncusu Belén Rueda’ydı.
Julia’nın Gözleri filminin de başrolünde kendisi var. Hem Sara’yı hem de Julia’yı canlandırıyor. Sara’nın intiharı ile açılıyor film. Kardeşi Sara gibi yavaş yavaş kör olan Julie, Sara’nın ölümünün intihar nedeniyle olduğunu kabullenemiyor. Strese girmesi gözlerine iyi gelmese de ölümün ardındaki sır perdesinin peşini bırakamıyor. Gözleri yavaş yavaş kararırken Sara’nın ölümüne dair ayrıntılar da gün ışığına çıkıyor.
Belén Rueda, Julia rolüyle İspanya’nın oscar ödülleri oalrak nitelendirilen Goya’ya aday gösterildi. Ben de kendisini izlemekten keyif alan sinema severlerdenim. Ancak filmin geneli için aynı keyiften bahsedemem. İspanyol yapımı olması, yapımcı olarak Del Toro’nun varlığı, orijinal hikayesi. Tüm bunlar filmi sevmek için iyi sebepler fakat filmin süresi uzun geldi bana. Bu uzunluk filme konsantre olmamı da engelledi haliyle. Julie ve kocası arasındaki aşk var olmasın, ekrana yansımasın demiyorum ama ikisi arasındaki ilişki bu kadar ayrınıtlanmasa da olurmuş hani. Filmin finalinin bile ikisi arasındaki romantizmden beslenmesi sizin de gözünüzü tırmalamadı mı? Tırmalamaz diyorsanız benim alamadığım keyfi alabilirsiniz belki, iyi seyirler.
Fikrini Paylaş!

