Yaşamaya Acemiyiz Biz..

Yaşamak deyince aklınıza ne geliyor? Benim ilk aklıma gelen hayallerim. Geleceğimle ilgili beklentilerim. Aşktan, iş hayatımdan vs. Beginners’taki karakterler aşkla ilgili sorunu olan ve aşkı yaşamaya acemi insanlar. Yıllarca gay olduğunu bile bile hetero bir hayat yaşamaya çabalayan bir adam, ilişkilerini sürdürememekten korktuğu için denemekten kaçan oğlu ve babasıyla sorunları olan kız arkadaşı etrafında dönüyor hikayemiz. 75 yaşında kendini yaşamaya karar veren bir adamın son yıllarını ve onun değişiminin oğlu üzerindeki, düşünsel etkilerini izliyoruz.
Bir an düşündüm, acaba çok alakasız bir yerden mi girdim diye. Ama filmin bana hissettirdikleri bunlar. Kendini olduğu gibi yaşamaya korkan ama denemeye karar veren çaylaklar görüyorum afişe bakınca. 
Beginners, belgeselleriyle adından söz ettiren Mike Mills’in kaleminden çıkmış bir öykü. Yönetmen koltuğunda da oturan Mills’i Tilda Swinton’lı Thumbsucker (2005) filmiyle tanıdım. Beginners, yönetmenin ikinci uzun metraj filmi. 
Ewan McGregor, Christopher Plummer ve Mélanie Laurent’in başrollerini paylaştığı film Plummer’a Oscar Ödülleri ve Altın Küre dahil bir çok törende ödül kazandırdı. Bana göre usta oyuncunun en iyi performansı değildi, fakat homofobik dünyamızda homoseksüel bir karateri canlandırmak bir süre daha yere göğe sığdırılamayacak gibi duruyor. Plummer da bunun meyvesini yemiş çok mu?Bu filmde, Mélanie Laurent’i izlemek bana ayrı bir keyif verdi. Inglourious Basterds‘taki Shosanna karakteriyle gönlümü fetheden güzel yıldız yine asil ve büyüleyiciydi. 
Filmdeki modern romantizm, kanser hastası bir birey ve babasıyla sorunları olan yetişkinleri ele almasına rağmen acıtasyona kaçmayan senaryo, filmin huzurlu atmosferini destekleyici piano tınıları Beginners’ı izlemek için göz ardı edilmemesi gereken ayrıntılar. Bağımsız yapımlardan hoşlananlar için biçilmiş kaftan, iyi seyirler…
Fikrini Paylaş!

