Aşkın Renkleri

Amelie karakteriyle kalbimize taht kuran Audrey Tautou’nun başrolünde yer aldığı Aşkın Renkleri filmi çıktığında filmi izlemek yerine kitabı okumayı tercih etmiştim. Kitabı almış, bir hevesle başlamış ancak sonra ara vermiştim. Son yıllarda bunu huy edindim zaten. Kitaplar uzun ya da kısa olsun fark etmiyor, bir yerde duruyor ve başka kitaba geçiyorum. Sonra da aniden karar değiştirip yarım bıraktıklarımdan birine devam ediyorum. Bu sebeple şuan elimde yedi tane bitirilmeyi bekleyen kitap var. 
Kitap, aşkın bir kere yaşanan bir şey olmadığını, her aşkın insana farklı duygular hissettirdiğini, birini sevmenin hazzını ve bencilliğini sade ve akıcı bir dille anlatıyor. Klasik bir aşk romanından çok daha farklı. Ülkesinde birçok ödüle layık görülen Aşkın Renkleri, Fransa’nın son yıllarda öne çıkan yazarlarından David Foenkinos’a ait. Haftalarca çok satanlar listesinde yer alan kitapla aynı ismi taşıyan film de “en iyi uyarlama senaryo” dalında 2012 Cesar ödülüne aday gösterildi. Yazarın Türkçe’ye çevrilen bir kitabı daha var: Ahmaklığın Devrik Hali. Foenkinos’un kalemini sevdim, bu kitabına da denk gelirsem alıp okumayı düşünüyorum.
Kitaptan alıntılar:
“Birliktelik emek ister” sözünü anlamıyordu Nathalie. Bir şey ya basittir ya da değildir, diye düşünürdü.

Yanlış zamanda karşılaşılan mükemmel insanlar vardır. Bir de doğru zamanda karşılaştığımız için mükemmel olan insanlar vardır.

Aşk duygusu, en çok suçluluk veren duygudur.


Kitabın baş karakteri Nathalie’nin en sevdiği şarkı:
L’amour En Fuite
Fikrini Paylaş!

