Paul Auster’den Görünmeyen

Görünmeyen arzularımız, hayalimizin de ötesindeki isteklerimiz, dünya var oldukça sonuca varmayacak adalet arayışımız.. Bunların ışığında yazılmış akıcı bir roman: Görünmeyen.
New York Üçlemesi ile adını duyduğum Paul Auster’ı okumaya karar verdiğimde Görünmeyen romanını neden seçtiğimi hatırlamıyorum. Belki 68 Kuşağı’ndan karakterler içeriyor olmasıydı sebebim belki de cinsel açlık ve adalet arayışı gibi birbirinden uzak kavramları bir ilişkiler yumağında anlatıyor oluşuydu. Sebep ne olursa olsun iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum, bu yüzden gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum!
Not: Buaralar yarım bıraktığım kitapları bitirme hevesine girdim, bakalım bu gaz ne kadar sürecek…

Kitaptan alıntılar:

“Ne var ki, tahminlerle gerçekler her zaman örtüşmüyor ve bir şeyin olası görünmemesi, hiç olmayacak anlamına gelmiyor.”

“Yanlış bir şey yaptığını düşünmedikçe suçluluk duymazsın.”

“Gerçek aşk, zevk almaktan olduğu kadar zevk vermekten de haz duymaktır.”

“Onu görmek sadece hayal kırıklığına neden olurdu; ben de geçmişin buğulu anılarının bugünün katı gerçekleriyle paramparça edilmesini istemiyordum.

Fikrini Paylaş!

