İstanbul’a Çamlıca’dan Doyamazsınız!

Bir zamanlar “ölmeden önce” listesi yapmıştım hani. O listenin maddelerinden biriydi Çamlıca Tepesi’ne gitmek. Uzak geliyordu, gözümde büyüyordu o yol. Ama bugün gözümü kararttım ve gittim.
Nasıl gidilir diye merak edenlere kısaca yoldan bahsetmeli. Üsküdar’a ulaşımınız kolaysa aslında yolun korkulacak bir yanı yok. Üsküdar’da Mihrimah Sultan Camii’nin önünden kalkan 15C’ye biniyorsunuz. Ferah Mahallesi’ne giden otobüse bindiğinize emin olun. Sondan bir önceki durakta iniyorsunuz. Ben tepeye kadar yürüdüm. Biraz dik bir yokuşu var, kendinize güvenmiyorsanız ya da sigara içiyorsanız bence bir taksi tutun. Çok yazmaz muhtemelen. Sonra bir bakmışsınız İstanbul ayaklarınızın altında!
Tarihi yarımadadan FSM Köprüsü’ne kadar her şeyi görebilirsiniz buradan. 1 TL’ye çalışan dürbünleri de deneyin tabi, benim yaptığım gibi tüm gökdelenleri, köprü trafiğini, boğazı geçen gemileri dikizleyin. Çok zevkli oluyor.
Lafı fazla uzatmaya da gerek yok hani, İstanbul ayaklarımın altında demek isteyenler hiç zaman kaybetmeyip Çamlıca Tepesi’ne gitsinler. 

One thought on “İstanbul’a Çamlıca’dan Doyamazsınız!

Fikrini Paylaş!

