Kürk Mantolu Madonna

Bu kitaba aşka inancımı kaybettiğim bir zamanda başladım. Kitabın başlarına denk gelen o zaman zarfında aşk inanmak için bir sebep arardım satırlarında. Sonra hayatıma biri girdi, hiç beklemediğim bir anda. Ben de inanamadım aynı Raif Efendi ya da Maria gibi. Sayfanın ortalarına denk gelen kısımları bu sürecimle çakıştı. Bıraktım bir süre kitabı. Aşka inanmak için satırlarda boğulmanın değil, aşkı yaşayarak ona inanmanın vaktiydi benim için. Ve inandım sonunda. Mutluluğumun içime sığmadığı gecelerden birinde, kalan son kırk sayfayı da okudum. Bir çırpıda. Sanki Raif Efendi ile konuşur gibi. Sabahattin Ali’nin dili biraz ağır geldi yer yer, betimlemeleri itinalı, karakterleri yaşıyor adeta. Hayatımın ilginç bir dönemine denk geldiği için yeri ayrı olacak bende.

Kitaptan alıntılar:

# Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm vermesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz? Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatıyla öteye geçiveriyoruz?

# Dünyada bana hiçbir şey, tabiattan melül bir insanın zorla gülmeye çalışması kadar acı gelmemiştir.

# Birçok şeylere ihtiyacımızı ancak onları görüp tanıdıktan sonra keşfetmez miyiz? 

 
# Ama niçin beni kabahatli zannettiler? Kendilerine asla vaat etmediğim, sadece kafalarında yaşattıkları bir şeyi vermedim diye mi?

# Ama sahiden bir erkek… Hiçbir kuvvete dayanmadan beni sürükleyebilecek bir erkek… Benden bir şey istemeden, bana hakim olmadan, beni tezlil etmeden beni sevecek ve yanımda yürüyecek bir erkek… Yani hakikaten kuvvetli, tam bir erkek…

# Sevmek ve hoşlanmak başka, istemek, bütün ruhuyla, bütün vücuduyla, her şeyiyle istemek başka… Aşk bence bu istemektir. Mukavemet edilmez bir istemek! 

 
# Asıl mühim olan, iki insanın birbirini bulması bu derece güç olan şu dünyada, bu nadir saadete ermekti. Öte tarafı hep teferruattı.

# Aradaki bütün bağlar, ruhlar beraber olmadıktan sonra, ne ifade ederler?

# Aramış olsaydım, belki senin gibi birini bulurdum.

# Senin hakkında verdiğim yanlış bir hükme dayanarak bütün insanları suçlu tuttum; onlardan kaçtım.

Not: Fotoğrafı uzunincekivircikk.blogspot.com adresinde buldum. Bu fotoğraf sayesinde bir blog daha tanımış oldum.

One thought on “Kürk Mantolu Madonna

Fikrini Paylaş!

