Kazanan Yalnızdır

“Kazanan Yalnızdır” piyasaya çıktığında Eylül, 2009’du. Üniversitede üçüncü yılımın başlangıcı. Aşk sandığım, aşk olduğuna kendimi inandırdığım bir saçmalığın ayrılık acısını yaşayacak kadar yolumdan çıkmıştım. Bir önceki ayrılık yüzünden hala kendimi affedememiş biriydim. Kitabın ismi beni öylesine etkilemişti ki… Kaçmak istediğim bir gerçeği yüzüme vurmak ister gibi bir hali vardı. Arka kapağını okuduğumda düşündüğüm gibi ya da ihtiyacım olan şeyleri bana verecek bir kitap olmadığını hissedip okumaktan vazgeçmiştim.
 
Nisan, 2012. Hayatımda aşka dair her şeyi kabullendiğim bir dönemi yeni atlatmıştım. Kendimle, yaptıklarımla, hissettiklerimle yüzleşmiştim. Hepsi birer anı artık demiştim. Yalnız olmakla ilgili sıkıntım olmadığına göre kitabı okumamak için de bir sebebim yoktu. Kitabın Cannes’da geçiyor olması bile çekici bir sebepti artık.
Sinema ve moda dünyasına girebilenlerin toplandığı Cannes Film Festivalinde buluşan Rus milyoner İgor, Ortadoğulu moda devi Hamid, başrol peşindeki Amerikalı aktris Gabriela, hayatının vakasını çözmeyi uman dedektif Savoy ve başarılı bir mankenlik kariyerinin eşiğindeki Jasmine.  Hepsi hayallerinin peşinden gitmeye çalışan karakterler. Hepsi hayallerinin bedeli neyse ödemeye kararlı. Peki kim başarılı olacak? Bunun cevabı Kazanan Yalnızdır’da. Başarıya, üne, lükse düşkünlüğün iç sesimizi bastırmasını, kişiyi yalnızlastırmasını akıcı bir dille anlatıyor Coelho. Finalde sizi tek bir soruyla başbaşa bırakarak… Kazanan gerçekten de yalnız mıdır? Ben kitap boyunca soruya cevap aradım, bittiğinde de arayışım sürüyordu. 
 
Genelde Paulo Coelho kitaplarında daha fazla satırın altını çizerdim. Ancak bu romanı biraz polisiye bir tada sahip olduğundan olayların çözülmesi heyecanıyla harcadım satırları. Coelho’nun kaleminden çıkan farklı bir şeyler okumak isteyenlere önerilir.
Kitaptan alıntılar:
Hayat, bir insanın iradesini sınamak için pek çok yönteme başvurur, ya hiçbir şeyin olmamasını sağlar ya da her şeyin bir anda olmasını.
Uçuruma düşmek üzereyken bir yere tutunmuşsanız, sizi tutup çıkaranın kim olduğuna elbette aldırmazsınız.
Her zaman yeni bir başlangıç yapmak mümkündür.
Ayna mükemmel yansıtır; hiçbir hata yapmaz, çünkü düşünmez. Düşünmek, hata yapmak demektir.
 
3 thoughts on “Kazanan Yalnızdır

  1. Kitabı aldık okunacaklar arasında sırasını bekliyordu fakat tarzını bilmiyordum, diğer Coelho kitapları gibidir diye düşünmüştüm. Coelho'dan polisiye tarzda kitap okumak ilginç olacak.

    Beğen

  2. Bu yorumu sadece ben de yapmış olabilirim ama.

    Hali hazırda çözülmeyi bekleyen bir dizi olay var, ama olay biraz daha felsefik bir şekilde çözülüyor diyelim ;)

    Şahsen ben polisiye bir tad sezdim, bakalım siz nasıl bulacaksınız..

    Beğen

Fikrini Paylaş!

