Bir "İstanbul Hatırası"…

Ahmet Ümit’in ismini Beyoğlu Rapsodisi kitabı ile duymuştum. Lisedeydim sanırım. Arkadaşlarımdan birinden kitabı istedim. Tam bir Ahmet Ümit hayranı olan arkadaşım Sis ve Gece ile başla deyince onu okudum. Üslubunu sevsem de o sıralar Jean C. Grange ve Dan Brown rüzgarına kapıldığımdan Ahmet Ümit’in dünyasına çok kaptıramadım kendimi.
Yıllar sonra, sahaflar festivalinde Aşk Köpekliktir ile döndüm Ahmet Ümit edebiyatına. O dönemde İstanbul Hatırası kitabı konuşulmaktaydı. Biraz modası geçsin, okurum deyip yine bir arkadaşımdan aldım kitabı.
Bir ay kadar önce bir hevesle oturdum kitabın başına. Siz benim bir ayda okuduğuma bakmayın 3-4 günde de okunacak gibi sürükleyici bir polisiye roman var karşınızda. Tabi benim gibi İstanbul’a dair her ayrıntıyı sindirmeye, araştırmaya kalkarsanız biraz zaman alıyor okumak. Ben tabiri caizse kitabı yaşadım. Nevzat Başkomiserin denetiminde Zeynep ve Ali ile birlikte ben de cinayetleri çözmeye, parçaları birleştirmeye kafa yordum. Ve ben de onlar gibi  seri cinayetler sayesinde öğretilen bir İstanbul tarihi dersine tabi tutuldum.
İstanbul aşıklarının bu kitabı okuduktan sonra gitmiş, görmüş olsalarda İstanbul’u daha hisli gezeceklerini düşünüyorum. Yaşadığı şehre yabancı olmadığını düşünen İstanbullular da bir de Ahmet Ümit’in gözünden İstanbul’u okusunlar derim.
Kitaptan alıntılar:

“Önemli olan baktığın şey değil, baktığın şeyin sende neler uyandırdığı.”

“İktidar kanla beslenen bir organizmadır.”

“İnsan ruhunun yarası dikiş tutmaz.”

“Çünkü ölümü yoldaş seçenlerin ölümden başka kazanacakları zafer yoktur.”

“Zavallı bir topluluk, başarıyı mutluluk zanneden…”

One thought on “Bir "İstanbul Hatırası"…

Fikrini Paylaş!

