Her Zaman Böyle Olsam…

Bu akşam evde otururken İngilizce çalışmam gerektiği gerçeği aklıma düştü. Oturup gramer çalışasım da yoktu. Ne zaman ingilizcemi geliştirmek için ne yapmam gerektiğini sorsam aldığım tavsiye “yabancı dizi izle, çeviri yap” olmuştur. Biraz bu niyetle, biraz da festival filmi olması ve kimsenin çevirmemiş olması nedeniyle neredeyse bir yıl önce Karen Cries on the Bus diye bir filmin çevirisini yapmıştım. Ama çeviri işi zahmetli gerçekten. Ben de tembelim. Haliyle o film ilk ve son çevirim olmuştu.
Bu akşam öyle bir niyetim yoktu aslında. New Girl’ün yeni bölümünü izlerim diye geçtim internetin başına. Ama henüz çevrilmediğini fark ettim. Nedense bir hayalkırıklığı oldu. Kendi kendime dedim “otur da çevir o zaman!“. Bir niyetle oturdum çevirinin başına.
Genelde, tembel olduğum gibi çabuk da sıkılırım. Ama nedense kalkamadım bu sefer başından. Ne yaptım ettim bitirdim. Dizi 20dk olunca çok bir şey yapmamışsın gibi duruyor ama saatlerim geçmiş pc başında, haberim yok! İyi bir çeviri olmamış olabilir ama idare de eder bence. 
Dizinin bu bölümünde “başladığı işi bitirmeyen Nick” yerildiğinden dolayı mıdır, hayatımın film karakteri Summer’ı canlandıran, hayranı olduğum Zooey Deschanel oynadığı için midir bilinmez bu sefer bir kere de bitirdim başladığım işi. İsteyince hepimiz bitiririz zaten, olay isteyip istemediğimizde. Bir de bunu kabul etmekte tabi.
Kısadan hisse, istiyorsanız yapamayacağınız şey yoktur. Ben aptalım demeyin. Aptallık, hep aynı şeyi yapıp, her seferinde farklı sonuç beklemekmiş meğer. Geçenlerde ders sırasında hocam söyledi. Ünlü biri demiş de bu saatte o kadarını hatırlayamam. Siz siz olun kendinize inanın derim ve kaçarım…

Not: Bir kaç ay sonra altyazımı kaldırdıklarını fark ettim. Canın sağolsun divxplanet!

2 thoughts on “Her Zaman Böyle Olsam…

  1. O söz büyük üstad Albert Einstein ın öncelikle :)
    Ayrıca kendine çoğu zaman ben şöyleyip demeyi keseceğinin ışığını gördüm =) Haydi tembel kalk işinin başına :D

    Beğen

Fikrini Paylaş!

