Oscar Adayları Üzerine…

14 bloggerın katılımıyla geçen Gold Diggers sürecinde Oscarboy sayesinde ödül törenleri takip etmiş oldum. Film izlemeye ya da blog yazmaya bile vaktimin olmadığı süreçte bile destek vermekten keyif aldım. Çok da güzel oldu, emeği geçen tüm bloggerların özellikle de Oscarboy‘un ellerine sağlık. Adayların açıklanmasıyla ben de ne derece bir tahminde bulunmuşum kısaca değinmek istedim. Tahminlerimin tutma oranı 32/44 yani yaklaşık olarak yüzde 73. İşte tahminlerim ve adaylıklar….

En İyi Film

*Lincoln
*Les Miserables
*Argo
*Silver Linings Playbook
*Life of Pi
*Zero Dark Thirty
*Amour
*Django Unchained
*Beasts of the Southern Wild

Başarı: 7/9

Benim tahminlerim arasında Moonrise Kingdom ve The Master da vardı. The Master konusunda inatçı olmasam da Moonrise Kingdom listemin demirbaşları arasındaydı. Aslında benimki tahminden çok gönülden geçen bir adaylıktı söz konusu olan film Moonrise Kingdom ise. Amour ve Beasts of the Southern Wild ise süreç içinde listeme girmiş ancak çıkmış isimlerdi.

En İyi Yönetmen

*Steven Spielberg, Lincoln
*Ang Lee, Life of Pi
*Michael Haneke, Amour
*Benh Zeitlin, Beasts of the Southern Wild
*David O. Russell, Silver Linings Playbook

Başarı: 2/5

Sanırım tahmin konusunda en başarısız olduğum kategori. Tom Hooper ( Les Miserables) , Ben Affleck (Argo) ve Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty) göz ardı edildi. Amour ile aday gösterilen Michael Haneke’ye şaşırmadım da Benh Zeitlin (Beasts of the Southern Wild) ve David O. Russell (Silver Linings Playbook) bu kategoride Oscar için görmeyi beklemediğim isimlerdi.

En İyi Erkek Oyuncu

*Daniel Day-Lewis, Lincoln
*Denzel Washington, Flight
*Bradley Cooper, Silver Linings Playbook
*Hugh Jackman, Les Miserables
*Joaquin Phoenix, The Master

Başarı: 4/5

Son tahminleri yaparken Joaquin Phoenix (The Master) ve John Hawkes (The Sessions) arasında gidip geldim. Benim galibim Oscar adaylığı yarışında galip çıkamadı.

En İyi Kadın Oyuncu

*Naomi Watts, The Impossible
*Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook
*Jessica Chastain, Zero Dark Thirty
*Emanuell Riva, Amour
*Quvenzhane Wallis, Beasts of the Southern Wild

Başarı: 3/5

Helen Mirren (Hitchcook) gönlümden geçtiği için listeye eklediğim, objektif olamadığım nadir adaylardandı. Marion Cotillard (Rust&Bone) adaylar arasındaki güçlü isimlerdendi benim için ama 9 yaşındaki Quvenzhane Wallis kadar güçlü değilmiş demek ki.

En İyi Yrd. Erkek Oyuncu

*Tommy Lee Jones, Lincoln
*Philip Seymour Hoffman, The Master
*Alan Arkin, Argo
*Robert de Niro, Silver Linings Playbook
*Christopher Waltz, Django Unchained

Başarı: 4/5

Robert de Niro (Silver Linings Playbook) aday gösterilince Silver Linings Playbook’a olan merakım daha da arttı. Film film değil adaylık alan oyuncular geçidi!

En İyi Yrd. Kadın Oyuncu

*Anne Hathaway, Les Miserables
*Helen Hunt, The Sessions
*Sally Field, Lincoln
*Jacki Weaver, Silver Linings Playbook
*Amy Adams, The Master

Başarı: 4/5

Yukarıdaki şaşkınlık burada da sürüyor. Nicole Kidman (Paperboy) ‘ın hakkı yendi gibi geliyor ama…

En İyi Özgün Senaryo

*Moonrise Kingdom
*Zero Dark Thirty
*Django Unchained
*Amour
*Flight

Başarı: 4/5

Tamam Amour çok iyi. Ama Looper de çok iyi! 6 adaylık olsaydı itiraz etmezdim valla…

En İyi Uyarlama Senaryo

*Lincoln
*Silver Linings Playbook
*Argo
*Beasts of the Southern
*Life of Pi

Başarı: 4/5

Beasts of the Southern Wild çok iyi. Les Miserables da çok iyi ama! Farkındayım aynı itirazı yaptım yine ama üzüldüm ben Les Miserables için. Beasts of the Southern Wild, merakımın arttığı diğer film oldu adayların açıklanmasından sonra. Silver Linings Playbook ile ikisini hafife aldım sanırım. En yakın zamanda izlemeliyim.

Oscar kazananları açıklanmadan bir de kazanacaklarla ilgili tahminde bulunmak istiyorum ama izlemediklerim yetişir mi emin değilim. Golden Globes’da neler olacak bakalım…

Fikrini Paylaş!

