Köpek Balığı Dünyası Sergisi’ne Gitmeyenlere…

Geride bıraktığımız hafta sonu inimden çıktığımdan bahsetmiştim. Pazar günüm beklentimin altında kalınca ben de Cumartesi günümü harika kılan Köpek Balığı Dünyası Sergisi’nden bahsetmeye karar verdim.
Zincirlikuyu-Avcılar metrobüs hattını kullananlar etraflarına bakınıyorlarsa Trump Towers Mall’ın dış cephesini kaplayan köpek balığı ağzını da fark etmişlerdir. Fark etmeyenler de benden duysun Trump Towers’ta Şubat sonuna kadar Köpek Balığı Dünyası Sergisi ziyaretçilerini bekliyor. Bilet fiyatları 15 TL. Değer mi? Sunduklarının yanında biraz pahalı. Bu sergi yerine Turkuazoo’ya gidip Tünel’de canlı canlı görmek daha mantıklı. Ben neden gittim derseniz, Facebook sağolsun! Trump Towers’ın facebook sayfasında bilgi yarışması tarzı bir uygulama yapıldı ve 1000 kişiye davetiye verildi. Ben de o kişilerden biriydim. Ve bu bahaneyle gittim. Köpek balıklarını sevmiyor olsam gitmezdim, o ayrı.
Köpek balığının nesi sevilir demeyin. Jaws’a rağmen köpek balıkları ile ilgili belgeselleri büyük bir keyifle izlerim. Korkutucu gelseler de bir asaletleri vardır benim gözümde. Sergiye gelince…
450 milyon yıllık geçmişlerine rağmen son 50 yılda yok olmanın sınırına gelen köpek balıkları ile ilgili bilgilendirici bir sergi her şeyden önce. Gelişimleri ile ilgili her şeyi okuyabileceğiniz, çeşitli türlerine ait fosilleri görebileceğiniz sergide medyadan ve sinemadan kaynaklı kafamızda oluşturulan köpek balığı algısıyla ilgili bir bölüm, doldurulmuş bir köpek balığı ve Jaws gibi ilgili filmlerde kullanılan bazı aksesuarlar yer alıyor. Ayrıntılı bilgiyi www.kopekbaligidunyasi.com adresinden de öğrenebilirsiniz.
Eğer köpek balıklarını seviyorsanız,
Sergi dediğin görsel olmalı demiyor, bilgiye önem veriyorsanız gidip görün derim. 
Bir kez daha teşekkürler Trump Towers Mall. 

Ve beni yalnız bırakmayan, sergiyi gezmemi daha keyifli bir hale getiren arkadaşım Fulya’ya teşekkürler!

Fikrini Paylaş!

