Oscar’a Dair…


Sinema sever olsun olmasın herkesin “kim almış acaba” deyip baktığı, merakla beklenen Oscar Ödül Töreni dün akşam gerçekleşti. Töreni izleyemesem de kazananlar üzerine iki kelam etmemek olmazdı. Tahmin başarım %50 olmakla beraber benden Oscar jürisi olmaz. Zaten her kategoriye hakim olduğum da söylenemez. Hakim olduklarım tutan tahminlerden aşikardır. İşte gecenin kazananlarına dair…


FİLM
Tahminim: Argo
Ben olsam…: Lincoln
Kazanan: Argo

Lincoln ısrarım biraz da Spielberg takıntımdan kaynaklı sanırım. Sinema tutkumun arkasındaki isimlerden biridir ünlü yönetmen. Ne zaman aday olsa objektif olamam, o kazansın isterim içten içe. Ama anladım ki Spielberg devri kapanmış, devir Ben Affleck devri. Yönetmenliğine de diyecek yok. Argo senenin kazananı hiç kuşkusuz.



YÖNETMEN
Tahminim: Steven Spielberg
Ben olsam…: Steven Spielberg
Kazanan: Ang Lee

İçimden bir ses “Ang Lee” alır bu ödülü dese de yukarıda da belirttiğim gibi Spielberg aşkım ağır bastı bu kategoride de.

ERKEK OYUNCU
Tahminim: Daniel Day-Lewis
Ben olsam…: Daniel Day-Lewis
Kazanan: Daniel Day-Lewis


KADIN OYUNCU
Tahminim: Jennifer Lawrence
Ben olsam…: Jennifer Lawrence
Kazanan: Jennifer Lawrence 

En İyi Kadın ve Erkek oyuncu kategorisi de bu senenin kazanan isimlerine gitti. Jennifer Lawrence’in talihsiz düşüşü de nazardan şüphesiz!



YRD. ERKEK OYUNCU
Tahminim: Tommy Lee Jones
Ben olsam…: Christoph Waltz
Kazanan: Christoph Waltz


YRD. KADIN OYUNCU
Tahminim: Anne Hathaway
Ben olsam…: Anne Hathaway
Kazanan: Anne Hathaway

Anna Hathaway’ın galibiyeti de Daniel Day-Lewis ve Jennifer Lawrence’ınki kadar aşikardı. Ancak Tommy Lee Jones tahminimin tutmaması sevindiğim bir olay oldu. 



UYARLAMA SENARYO
Tahminim: Silver Linings Playbook
Ben olsam…: Beasts of the Southern Wild
Kazanan: Argo

Açıkçası Silver Lining Playbook’un hakkı yendi gibi geldi bana. Tamam Argo’nun senaryosu da iyi, tamam “Beasts of the Southern Wild”a gitmeyeceği de belliydi ama…



ÖZGÜN SENARYO
Tahminim: Django Unchained
Ben olsam…: Moonrise Kingdom
Kazanan: Django Unchained

Tarantino’yu severim, Django Unchained de harika bir senaryo. Ama Moonrise Kingdom alsaydı hepimiz daha mutlu olmaz mıydık?


Ana adaylıklar dışında işin teknik adaylıklarında tamamen iç güdülerime ve beğenilerime göre tahminlerde bulunmuştum. Zaten pek anlamadığım da ortada. Life of Pi’nin Görüntü Yönetmeni kategorisinde, Skyfall’un Özgün Şarkı kategorisinde, Les Miserables’ın Ses Miksajı kategorisinde, Amour’un Yabancı Film kategorisinde kazanan olacağı ise çok belliydi. Özgün Müzik kategorisi hayal kırıklığı yaşadığım bir kategori oldu. Animasyonda Wreck-it Ralph de çok iyi olmasına rağmen gönlümden geçen olduğu için ayrı bir mutluyum, belirtmeden geçemeyeceğim. İşte diğer kazananlar…


KURGU

Tahminim: Zero Dark Thirty
Kazanan: Argo

GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

Tahminim: Life of Pi
Kazanan: Life of Pi

PRODÜKSİYON TASARIMI

Tahminim: The Hobbit: An Unexpected Journey
Kazanan: Lincoln

KOSTÜM TASARIMI

Tahminim: Les Miserables
Kazanan: Anna Karenina

ÖZGÜN MÜZİK

Tahminim: Anna Karenina
Kazanan: Life of Pi

ÖZGÜN ŞARKI

Tahminim: Skyfall
Kazanan: Skyfall

SES KURGUSU

Tahminim: Argo
Kazanan: Zero Dark Thirty

SES MİKSAJI

Tahminim: Les Miserables
Kazanan: Les Miserables

MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

Tahminim: Hitchcock
Kazanan: Les Miserables


GÖRSEL EFEKT

Tahminim: Prometheus
Kazanan: Life of Pi

YABANCI FİLM

Tahminim: Amour
Kazanan: Amour

ANİMASYON

Tahminim: Brave
Kazanan: Brave

Fikrini Paylaş!

