Lincoln Vampir Avlarsa…

Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
Lincoln, ABD tarihi açısından önemli bir isim olduğu gibi köleliği kaldırmış olması bakımından insanlık tarihi için de önemli isimler arasında yer alıyor. Lincoln’ın ismini, biraz politik/siyasi bir yapısı varsa ya da kölelikle ilgili mesaj derdi varsa bir Hollywood filminde duymuşsunuzdur. Duymayanlar da Oscar maratonunu takip ediyorlarsa Lincoln filmiyle duydular zaten.
Spielberg’in Oscar adayı filmi, 2012’de Lincoln ile ilgili yapılan tek film değildi. Tim Burton‘ın yapımcılığında yaz filmleri arasında fantastik bir film vardı hatırlar mısınız? Vampir Avcısı: Abraham Lincoln yazın arada kaynayan gişe filmlerindendi. Spider Man gibi yapımlar bile pek ses getirmemişken Vampir Avcısı: Abraham Lincoln‘ın ses getirmesi sürpriz olurdu zaten. 

Lincoln ve vampirler ne alaka diyenleriniz vardır. Ben de ilk duyduğumda nasıl bir araya gelmiş olabilirler diye meraklanmıştım. Filmin yapımcısının Tim Burton gibi fantastik bir adam olması merakımı daha da arttırmıştı. Ancak filmin hayal kırıklığı yarattığına dair okuduklarım hevesimi kırdı ve izlemeyi bir süre erteledim.
Filmin kahramanı Abraham Lincoln, bildiğimiz Lincoln aslında. Hukuk okumaya çalışıyor, köleliğe karşı, değişim istiyor vs. Ancak tüm bunlar bir kenara intikam peşinde bir adam. Küçük yaşta annesinin ölmesine sebep olan vampirlerle bir davası var. (İşin fantastik yani gerçek dışı kısmı burada devreye giriyor.) Ama birden kendisini daha büyük bir davanın, bir ulusun özgürlük savaşının içinde buluyor.
Film, Seth Grahame-Smith tarafından kendi romanından uyarlanmış. Tim Burton‘ın Dark Shadows filminin hikayesi de Smith’e aitti. Burton ile iyi anlaşmışa benziyorlar ancak ben bir Burton hayranı olarak pek memnun kalmadım bu ortaklıktan. Dark Shadows’u henüz izlemedim fakat Vampir Avcısı: Abraham Lincoln bende biraz hayal kırıklığı yarattı. Filme Burton’ın yapımcı olduğunu göz ardı edersem de Timur Bekmambetov ismine yakıştıramıyorum, yine olmuyor yani. Gece Nöbeti‘nin parlak yönetmeninin Hollywood yolculuğu da parlak olmalıydı bana göre. Bekmambetov, Wanted‘dan sonra biraz daha toparlamak bir yana yerinde sayıyor adeta.
Filmde Lincoln’ı Benjamin Walker canlandırıyor. Yan rollerde de en az Walker kadar popüler olmaktan uzak isimler var. En bilinen isim, Adam rolündeki Rufus Sewell. Dark City‘den sonra dişe dokunur bir rolü olmamıştı. Vampir Avcısı: Abraham Lincoln filmi bir tek ona yaramış diyebilirim. 
Film, Bekmambetov’dan görmeye alıştığımız abartılı ikili mücadelelere sahip. Özellikle atların üstünde ilerleyen vampir avı, gereğinden uzun ve abartılı geldi bana. Lincoln’ın iyi bir başkan olduğu göz ardı edilmesin derken filmin fantastik ruhu göz ardı edilmiş. Onu da soluksuz izleyeceğimizi düşündükleri vampir avı sahneleriyle kapatmaya çalışmışlar. Lincoln gibi önemli bir kişiyi vampir avcısı rolüyle sinemaya getirmek ağır iş, altından kalkmak da zor. Filmin bu ağırlığın altında ezilmesine şaşırmadım. 
İçinde vampirler varsa ben her türlü izlerim diyenlere, 
Tim Burton ismi bana yeter diyenlere,
Timur Bekmambetov’a hep destek tam destek diyenlere tavsiye ederim.
(Puanım: 6/10)
Fikrini Paylaş!

