Neşelen!

Kabullenme bazen olumsuz bir şeydir. Kabullendiğiniz şeylerden kaynaklı. Mesela “yapamam” , “olmuyor” gibi kabullenmeler en tehlikeli olanlarıdır. Bir kere yerleşince aklınıza çıkmak bilmez. Size türlü türlü engeller çıkarır yerini korumak için. 
Ben “isteyince yaparım” sözümü test edip olumlu sonuç alanlardanım. Test edip de olumsuz sonuç alanlar yeterince denememişlerdir, ya da kader efendi (bu söz öbeğini çok sevdim Nil sağolsun!) oyununu oynuyordur. Zaten biz yapabileceğimiz her şeyi yapınca son noktayı kader efendi koyar bana kalırsa. Onay kısmı onda benim kafamda. Fazla kaderciyim belki ama bu böyle.
İsteyince yapabildiğimi bilmeme rağmen sırf inatçılığımdan yapmıyorum bir çok şeyi. Uğraşmak istemiyorum. Kolay olsun istiyorum. Ama güzel olan ne kolay ki? İlla biraz sabır, biraz emek ister. Ne kaybediyorsam bu inatçılığımdan kaybediyorum belki de. 
Yazdıklarım aklımdan geçenler. Anlaşıldığı üzere aklım bu ara karışık. Aslında karışması için neden yok gibi ama neden aramak isteyen, yani ben buluyorum ıvır zıvır. Sorguluyorum ama bazen gereksiz yere. Mesela şu ara.
Bazı günler vardır ki evren size mesaj verir. Ama duyabilen çok azdır o mesajı. Mesela bugün evrenin gönderilenler kutusunda benim adresim de vardı. Bana dün akşamki kara bulutlarımın yersiz olduğunu, hayatımda kendime sorun yaratmam ve olumsuz kabullenmelerimle kendime set oluşturmam dışında bir sorun olmadığını söylüyordu sanki. İçime enerji yayan bir havaydı bugünkü. O yüzden uzun zamandır yürümekten keyif almadığım İstanbul sokaklarında yürüdüm biraz. Baharın habercisi olmasını umduğum bu havayı içime çektim doyasıya. Ve bir karar aldım. Sorunlarımla yaşamaktan vazgeçmeliydim. Yani kendime sorun yaratmaya bir son vermeli ve kendime engel yarattığım kabullenişlerimi bir kenara atmalıydım.
Aslında bu kabullenişler ara ara kendini gösteriyor bende. Biraz mevsim geçişi rehavetini fırsat bildiler bu ara herhalde. Ama “yapamam” türevi engellerimi atıyorum an itibariyle. Eğer bir şeyi yapmak istersek yaparız elbet. Niye yapamayalım? Biz bu kadar istekli olduktan sonra kader efendi de yolumuza çıkmaz bence, sizce?
Not: Hayatım boyunca beni bırakmaması istediğim çelişkilerime bu yazımda da bol bol yer aldıkları teşekkürler!
2 thoughts on “Neşelen!

Fikrini Paylaş!

