Kimine Göre Çok Zor, Kimine Göre Çok Kolay…

Birine güvenmek… 
Bazılarımız baştan güvendiğimizi söyleriz. Ve zamanla güvenimizi sağlama alır ya da tamamen yıkarız o kişiye karşı. Bazılarımız ise güvenmeyi zamana bırakırız. Asıl güven de öyle oluşur bana göre. Zamanla, tanıdıkça karşındakini. Kendimize olan güvenimiz bile kendimizi tanıdıkça sağlamlaşmaz mı zaten?
Yıllar önce benden gizlenen, o zamanlar için benim için değerli olan bir şey yüzünden erkeklere olan güvenimin sarsıldığını düşünürdüm. O nedenledir ki sonraki tüm ilişkilerimde güven sorunu yaşadığımı söylerdim. O zamanlar sorsanız güvenemediğimi söylerdim. Oysa şimdi fark ediyorum ki güvenmek istemiyordum. Çünkü güvenirsem karşılığında güven de beklerdim. Ve başka birinin bana güvenmesinin sorumluluğunu almak istemiyordum. Bana güvenmelerini istemediğim için güvenmiyordum da. Yoksa güven kazanması zor ancak harcanması kolay bir şey.
Belki de güvenirim, hayal kırıklığı yaşarım da insanlara güvenmem daha da zor hale gelir diye korkuyordum, korkumdan böyle davranıyordum. Bakınca bu da bir güven sorunu oluyor aslında…
Gerçekten güvenim kırılsaydı güvenir miydim şuan aşık olduğum adama? Aşıksan güvenirsin demeyin, aşk başka güven başka. Ben güvendim. Ve bu güven zamanla oluştu. Güvenirken bana da güvenilsin istedim. Birinin bana güvenmesini istedim hayatımda ilk defa. O sorumluluğu almak istedim, o sorumluluktan mutlu oldum.
Daha önce hayatıma giren erkekler tarafından güvenim kırılsaydı n’olurdu peki? En küçük bir olayda “ben bir hiçmişim meğer” hissine kapılırdım. Belki de kapılmazdım. Emin olamam çünkü yaşamadım. Ve yaşamadan da bilemem bunu. 
İlişkilerin en zor yanıdır bu. İki insan birbirini sevmeden önce yaşadıkları bir hayat vardır. Ve o hayatta olanları öğrensek de hissettirdiklerini bilemeyiz, biz de yaşamadıysak tabi… Yaşamış olsak bile her insan farklıdır, yaşanan şeyler aynı olsa da farklı etkiler herkesi. Birbirimizin kolonu olsaydık ilişkiler bu kadar karmaşık olmazdı zaten. Değil mi?
Fikrini Paylaş!

