Biraz Moda Biraz Göztepe…

İstanbul’a geldiğimden beri görmeyi isteyip de göremediğim yer yok diyemiyorum. Her zaman bir yerler eksik kalıyor. Dönüp bakınca bir sürü yer görmüş, bir sürü şey yapmışım. Fakat İstanbul öyle bir şehir ki gezmekle, keşfetmekle bitmiyor.
Tabi bu söylediklerim vakti olanlar için geçerli. Zira çalışırken İstanbul tam bir kabus oluyor insana! Neyse ki arada işsiz kalıyorum ki (!) öğrenciliğim bitse de kendime ve İstanbul’a ayıracak vakit buluyorum.
Yine işsiz olduğum bir dönemde, annemin de isteği üzerine önce Moda’ya oradan Göztepe’ye uzanan küçük bir gezi yaptım. Annem hem İstanbul sevdalısı hem de Barış Manço’nun ve Sunay Akın’ın hayranı biri olarak yıllardır “Barış Manço’nun evini görmek nasip olmadı.” , “Şu oyuncak müzesini de pek merak ediyorum ama karşıda, gitmesi zor geliyor bize de.” gibi söylemlerle beni oralara götür mesajı veriyordu. Ben de bu yoğun ısrara dayanamadım sonunda. Çıktık yola…

İlk durağımız Barış Manço Evi’ydi. Kadıköy, Moda’da yer alan eve ulaşım sandığımdan kolay oldu. Rıhtımın az ilerisindeki otobüs duraklarının oradan binebileceğiniz Kadıköy-Moda Nostaljik Tramvayı’nın Moda durağında inmeniz ve 5 dakika yürümeniz yeterli. İndiğinizde kime sorsanız tarif eder zaten evi. Çok karmaşık bir yerde değil. 
Ev, tarihi geçmişi olan bir köşk aslında. Barış Manço satın alana kadar orijinalliğini kaybetmiş olsa da rahmetli Manço ve eşi eve eski dokusunu yaşatabilmek için epey uğraşmış. Bahçesinde “arkadaşım eşek” ve “adam olacak çocuk” heykelleri ile sizi karşılıyor ev. Toprak alandaki domates, biber, patlıcanı da unutmamak gerek. Dekorasyonu ile göz kamaştıran evin girişinde Barış Manço’yu piyanosunu çalarken buluyorsunuz. Evin her yerinde kıyafetlerini, vazo ve yüzük koleksiyonunu, ödüllerini görmek mümkün. En üst katta birçoğumuzun beraber büyüdüğü program “Adam Olacak Çocuk”a ayrılmış bir oda da mevcut. En alt kat ise Şövalye Odası olarak düzenlenmiş. Evde adımını attığınız her yer sanata ve Barış Manço’ya dokunuyor. 90ların çocuklarının özellikle gidip görmesi gereken bir yer. Resmi tatiller ve Pazartesi günleri dışında her gün 09:00-17:00 saatlerinde açık olan müzeye giriş ücreti öğrenciye 3 TL. Tam biletler ise 5 TL.

İkinci durağımız, Göztepe’deki Oyuncak Müzesi’ydi. Anadolu Yakası’na çok hakim olmayan biri olarak Oyuncak Müzesi’nin yeri bana biraz daha zor geldi. Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü önünden gittim ben. Belki o yüzdendir. Bu nedenle ulaşım hakkında bilgilendirmeyi siteye bırakıyorum.
Müzenin olduğu sokakta iki zürafacık karşılıyor sizi. Müzenin olduğu köşk, Sunay Akın’ın ailesinden kalma. Dünyanın çeşitli ülkelerindeki antikacılardan ve açık arttırmalardan elde edilen 1000’den fazla oyuncakla 2005’te kurulan müzede şuan 4000’den fazla oyuncak yer alıyormuş. Her odası bir konsepte sahip olan müzede aklımda kalanlar Kızılderili, Uzay ve Tren temalı oyuncakların yer aldığı odalardı. Tabi birbirinden güzel bebek evlerini ve orijinaline yakın sergilenen antika oyuncakçıyı da unutamam. Şansımız mı vardı bilmiyorum ama Sunay Akın ile de tanışma, ayaküstü sohbet etme fırsatı bulduk. Pazartesi günleri kapalı olan müze, hafta içi 9.30-18.00, hafta sonu 9.30-19.00 arası açık. Tam biletler 10 TL, indirimli biletler ise 7 TL. 
Ben de annem gibi çocuk ruhunu yaşatmayı tercih edenlerdenim. Anne-kız olmaktan vazgeçip iki çocuk olduk müzeyi gezerken. Çocuk ruhunu korumaya çalışan herkese tavsiye ederim. Bir gününüzü ayırıp siz de hem Barış Manço’yu hem de çocukluğunuzu yad edebilirsiniz. 

3 thoughts on “Biraz Moda Biraz Göztepe…

Fikrini Paylaş!

