Ayşe Kulin’e "Merhaba!" dedim..

“Adı: Aylin” bana çok tavsiye edildiğinden olsa gerek hiçbir zaman okumaya elim gitmemiştir. “Sevdalinka” ve “Veda”yı da aynı nedenle elime alamadım bir türlü.
Annemin hoşlanacağını düşünüp aldım “Nefes Nefese”yi. Önce o okudu. Sevdi de. Hatta “sevmek” yeterli değil beğenisine, hayran oldu resmen! Ve “bence sen de seversin” dedi. Annemle genel olarak zevklerimiz tutmasa da şans verdim romana.
Bir Müslüman kadınla bir Yahudi adamın, tam da Yahudi soykırımı dehşetinin yaşandığı yıllarda geçen aşkını anlatıyor roman. Ailelerinden de rıza alamayan ve her şeye rağmen evlenen Selva ve Rafael, Hitler’in nefretinden nasibini almamak için korku dolu, gizli saklı bir hayata mahkum ediliyorlar. Canları pahasına yüzlerce Yahudi’yi Nazi kıyımından kurtaran Türk diplomatlarının kahramanlıklarının anlatıldığı hikayede başrolde görüyoruz bu iki aşığı.
Roman, adının hakkını veriyor ve nefes nefese okutturuyor kendini. Hikayenin tarihsel dokusu ve “zorluklara rağmen aşk”ın anlatılması romanın güçlü yanları. Kitabın sonlarına yaklaşırken aslında bir filmin sonlarına yaklaştığım hissine kapıldım. Ayşe Kulin de bu filmin anlatıcısıydı. Benim iç sesimde hayat buluyordu sanki sözcükleri. 
Tavsiyem kime peki? Ayşe Kulin’e “Merhaba” demek isteyenlere tabi ki…

Fikrini Paylaş!

