Ben bu şehre aitim.

(Fotoğraf http://instagram.com/benayg/ hesabımdandır.)
Carrie Bradshaw karakterini neden bu kadar çok seviyorum? Aşkı aradığı için mi? Yazma tutkusunu paylaştığımız için mi? İkisinden de biraz… Ama asıl neden şu: O ve New York arasında ne varsa ben ve İstanbul arasında da o var. 
Sex and the City’nin 6 sezonluk serüveni bittikten ve başarısız iki sinema filminden sonra Bradshaw’a veda ettim sanıyorken Carrie’nin “beginning” serisi niteliğindeki The Carrie Diaries dizisinin haberi geldi. Dizinin 2. sezonunun final bölümü yayınlandı bugün. Ve Carrie karakterine neden yakın hissettiğimi sorarsanız, cevabı bu bölümde saklıydı diyebilirim.
Yazar olma hayaliyle New York’ta kalma savaşı veren Carrie’nin ‘bu şehirde yaşayacağım’ inadını, İstanbul’da kalmaya direndiğim yıllara o kadar çok benzetiyorum ki…Doğduğu, büyüdüğü kasaba yerine kendini şehre ait hissettiği her an, onda kendimi görüyorum. 
Üniversiteyi kazanmaktan ziyade İstanbul’da yaşamak, İstanbul’u yaşamaktı benim hayalim. Ve bu açıdan bakarsak bu şehirde geçirdiğim her an, hayalimi yaşıyorum. “İstanbul öyle bir şehir ki” ile başlayan beylik cümlelere başlamayacağım, merak etmeyin. Sadece, bir şehirde doğmanız oraya ait olduğunuz anlamına gelmiyorsa bunun en güzel örneği İstanbul’a gelip ondan kopamayan milyonlarca insandır işte… 
İlkler unutulmaz derler ya hani… Benim ilk aşkım İstanbul. Ne onu unutabiliyorum ne de ondan vazgeçebiliyorum. Kendimi bildim bileli burada yaşamak istiyordum, geçen 6 yıl 7 ay 3 günden sonra hala burada yaşamak istiyorum! Çünkü, ben bu şehre aitim…
Fikrini Paylaş!

