Festivalin Ardından…

Biz İstanbullu sinemaseverler bir film festivalini daha geride bıraktık. 13. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin, “paramı da kazanırım, film festivalime de giderim” kafasıyla gidebildiğim ilk festival olması nedeniyle bende yeri ayrı kalacak.
Programı yaparken epey zorlanmıştım.. Hafta içi akşam gerçekleşen Budak gösterimleri de seçkimi barındırmayınca… Haftasonlarını iyi değerlendirmeliydim. Ön satışın başladığı gün 10.35’te İtiraf ve Rüzgar Yükseliyor’a bilet bulamayınca büyük bir hüsran yaşasam da Dom Hemingway, Drinking Buddies, The Spectacular Now, Good Vibrations, Uzun Boylu Adam Mutlu Mu?, Under the Skin ve The Double’a biletlerimi aldım.
İstanbul trafiğini göz ardı etmekten kaynaklı Good Vibrations ve Uzun Boylu Adam Mutlu Mu? filmlerini kaçırsam da, Beyazperde.com’da beraber çalıştığım Duygucuğumun Gabrielle sürprizi ile totalde altı filmle festivali kapattım. Tabi dostlarla geçirilen harika vakitler ve filmin kaçmasını fırsat bilerek gittiğim Mehmet Turgut’un Ala Portreler Sergisi de yanıma kar kaldı!
Filmlere gelirsek…
Under the Skin dışında gittiğim hiçbir filmden pişman olmadım. Jude Law’ın bambaşka bir adam olarak karşımıza çıktığı Dom Hemingway, biranın su gibi tüketildiği Drinking Buddies ve otistik insanların hayatlarına bir pencere açan Gabrielle‘yi bağımsız film sevenlere tavsiye ederim. Under the Skin’e gelince… Sanat buysa ben almayayım! Film boyunca yönetmeni anlamaya ve filmi özümsemeye inanın epey gayret ettim. Ama tık yok bende, anlayanlar anlamayanlara anlatsın bir zahmet.
Gabrielle filmine şarkılarıyla renk ve ritm katan Robert Charlebois ve Ordinaire’i sizlerle paylaşıyorum. Muhakkak dinleyin!

Fikrini Paylaş!

