Uzanmıştım kumsala…

Nereye gitsek? 
Kültür turu mu deniz-kum-güneş mi? 
Ay yoksa Yunan Adaları mı olsa? Yok yok Prag’a gidelim. Cık yazın en güzeli Ege turu yapmak…
Böyle böyle son ana kadar planlayamadık tatili. Derken benim canıma tak etti, dedim Bodrum’da şurayı beğendim, fiyatlar şöyle uygun mudur? Uygundur dedi. Ver elini Bodrum.
4 gün geçirdik Turgutreis, Kadıkalesi’nde. Kadıkale Resort & Spa denize sıfır, mavi bayraklı denizi ile tercih edilesi güzel bir otel. Etstur aracılığıyla gittik, kendi adıma memnun kaldım diyebilirim. Deniz-kum-güneş keyfini özlemişim. Bodrum’un da havası bir farklı, söylendiği gibi var bir büyüsü. Her yaz bir koyunda 3-4 gün geçirilebilir bence. Klişemi de yaptım, sahilde Selim İleri ve Her Gece Bodrum’u okudum. Melankolik ve alışması zor bir kitap. Ama adet yerini bulsun dedim, hala devam ediyorum okumaya…
Bodrum’dan ayrılmadan Bodrum Kalesi ve kale içinde yer alan Bodrum Sualti Arkeoloji Müzesi’ni de gezdik tabi. 

St.Jean Şövolyaleri tarafından inşa edilen St. Peter Kalesi, bugünkü ismiyle Bodrum Kalesi, Serçe Limanı Batığı, Uluburun Batığı gibi batıklardan çıkarılan kalıntıların da sergilendiği bir sualtı  arkeoloji müzesine sahiplik yapıyor. Kalenin ve müzenin tamamını gezmek 2-3 saatinizi alacaktır. Özellikle İngiliz Kulesi ve Kumandan Kulesi’nden Bodrum’u seyretmeye doyamayacaksınız. Pazartesi hariç 9.00-19.00 arası ziyarete açık olan müzeye giriş 20 TL. Müze hakkında ayrıntılı bilgi için http://www.bodrum-museum.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Bodrum ile yetinebildik mi peki?  Tabi ki hayır! Sanki artık 26 yaşında, evet artık 26 diyebilirim sanırım, değilmişiz de rock festivalleri üniversite şenlikleri bizden geçmemiş gibi Zeytinli Rock Festivali’ni bahane ederek Akçay, Altınkum’a doğru yola koyulduk.
16 yıl önce ailemle gitmiştim Akçay’a. Kazdağı’na Sarıkız Tepesi’ne çıkmıştık, doğasına da denizine de hayran kalmıştık. Yıllar Akçay’ın samimiyetinden biraz götürmüş tabi. Ama yine de güzel Akçay. Altınkum’un denizi daha sıcaktı. Ege’nin her yeri ayrı güzel zaten. Biraz nostalji yaptım Akçay ile. Bir gece de Zeytinli Rock Festivali’ne katıldık. Eğlendik mi? Evet. Cem Adrian, Nev, Moğollar ve Mor ve Ötesi’nin sahnesi keyifliydi. Ancak sen ilkokula başlarken doğmuş insanların enerjisini yakalayamıyorsun tabi. İster istemez “biz o yaştayken” diye başlayan cümleler kuruyorsun. Eskisi gibi değil, yoruluyorsun işte. 
Velhasıl kelam bol bol denizin güneşin ve kumsalın tadını çıkardım. Gönlüm Ege’de kalarak döndüm memleketime. Edirnemi de özlemişim, yeşilini soludum biraz. Meriç’in keyfini sürdüm. Bolca fotoğraf çektim. Ve tatilin son günlerinde dinlenmek üzere, evet tatilin yorgunluğunu atmak diye bir şey var!, İstanbul’a döndüm. İki yıl önce de böyle sağlam bir tatil yapmıştım. Seneye denize güneşe ara verip başka diyarlara giderim belki, kim bilir?
Fikrini Paylaş!

